کابل تصویر دوربین مداربسته

کابل تصویر دوربین مداربسته چیست ؟

کابل تصویر دوربین مداربسته آنالوگ یک نوع کابل کوآکسیال ( هم محور ) شیلد دار است که با کیفیت و جنس های متفاوت در بازار موجود می باشد. معمولا از نوع RG59 آن در دوربین مداربسته استفاده می شود. در نوع با کیفیت آن از مغزی و شیلد مسی استفاده شده است

کابلهای دوربین مداربسته ۷۵ اهم می باشند. قطر مغزی این کابلها بین ۱٫۲ تا ۱٫۸ میلیمتر و از جنس آلمینیوم , مس یا آلیاژ آن می باشد. دور مغزی از یک لایه پلاستیکی از جنس فوم سفید یا بی رنگ استفاده شده که آن را از شیلد جدا می کند. بعد از این عایق یک لایه شیلد بافته شده وجود دارد ( در بعضی از کابلهای با کیفیت تر علاوه بر شیلد از یک لایه فویل نیز استفاده می شود ) . وظیفه شیلد ( و فویل ) جذب نویز می باشد. اگر طول کابل زیاد باشد جنس و ضخامت این شیلد از اهمیت بیشتری برخوردار است

بعد از این لایه از یک لایه PVC برای عایق کردن و محافظت از کابل استفاده شده است .

طول کابل RG59

طول کابل RG59 محدود به ۵۰۰ متر می باشد و در صورت نیاز به استفاده از این کابل در فواصل بیشتر نیاز به دستگاه تقویت کننده می باشد, اما بهتر است برای انتقال تصاویر برای فواصل بیشتر از ۵۰۰ متر از آنتن یا فیبر نوری استفاده شود.

ین کابل ها در قرقره های ۳۰۵ و ۵۰۰ متری با جنس ها و کیفیت های مختلف در بازار موجود می باشند

002 4
کابل تصویر دوربین مداربسته

البته از کابلهای RG58 , RG6 و RG11 و کابلهای چند رشته ای نیز برای دوربین مداربسته استفاده می شود. از نوع RG11 معمولا برای فواصل طولانی بین چندین ساختمان, در سوله ها و کارخانه ها یا جاهایی که نیاز به خاک کردن کابل می باشد استفاده می شود.

003 4
کابلهای چند رشته ای

کابلهای ترکیبی هم در بازار موجود می باشند که برای ارسال همزمان تصویر و برق مورد نیاز می توان استفاده کرد . در هنگام انتخاب آنها به کیفیت آن توجه کنید تا از دوباره کاری جلوگیری شود .

قسمت های مختلف کابل RG59 دوربین مداربسته

همانطور که در ابتدا گفته شد ، کابل RG59 از لایه های متفاوتی تشکیل شده است ، هر کدام از این لایه ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند. در شکل زیر می توانید لایه های متفاوت کابل RG59 را مشاهده نمایید :

002 5
قسمت های مختلف کابل RG59 دوربین مداربسته
  • پوشش محافظ خارجی : این لایه از اجزای داخلی کابل در برابر عوامل خارجی محافظت می کند و لایه عایق خارجی کابل می باشد.
  • شیلد : این لایه معمولا از مس یا آلومینیوم بافته شده تشکیل شده است که وظیفه مراقبت از مغزی در برابر نویزهای الکترومغناطیسی را بر عهده دارد. در کابل های با کیفیت علاوه بر این لایه از یک لایه فویل نیز برای محافظت بیشتر استفاده می شود.
  • عایق داخلی : این لایه قسمت مغزی و شیلد را از هم جدا می کند. این قسمت از یک لایه فوم یا پلاستیک شفاف ساخته می شود.چ
  • مغزی : انتقال تصویر و اطلاعات از طریق این قسمت کابل صورت می گیرد.

منابع : tadbirkara.com و پارس الکتریک و amniat98.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...