کابل هوایی آلومینیومی

کابل هوایی آلومینیومی

یک نمونه از کابل های برق آلومینیوم ؛ کابل هوایی آلومینیومی هست. این کابل ها در فضاهای بیرونی مانند دکل و تیر برق کاربرد فراوانی دارند. این کابل ها به سه دسته کابل هوایی AAC، کابل هوایی AAAC و کابل هوایی ACSR تقسیم می شوند که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

کاربرد کابل هوایی آلومینیومی

کابل هوایی

  • در کابل آلومینیومی هوایی AAC، از هادی آلومینیوم برای ولتاژهای کم و متوسط استفاده می شود و هادی آلومینیوم آنیل نشده با طول تاب مشخص و با رعایت استاندارد به هم تابیده می شود تا ساختار محکمی را تشکیل دهد و هنگام نصب تحمل نیروهای کششی را داشته باشد.
  • در کابل های AAAC از آلیاژ هادی آلومینیومی برای ولتاژ متوسط و تقریبا بالا استفاده می شود.
  • در نهایت هم که کابل هوایی آلومینیوم ACSR هستند که از هادی آلومینیوم آنیل نشده با مهار فولادی که با طول تاب مشخص به دور مفتول پر کربن گالوانیزه پیچیده می شوند و برای ولتاژهای قوی مناسب هستند.

از نظر ظرفیت دمایی، میزان مشخصی برای این کابل ها تعریف نشده است و از لحاظ قیمت به دلیل اینکه معمولا از هوا به عنوان عایق برایشان استفاده می شود، قیمت کابل هوایی آلومینیوم مقرون به صرفه تر و مناسب تر است.

قیمت

همانطور که گفتیم این روزها با توجه به افزایش چشمگیر قیمت فلز مس، و در نظر گرفتن قیمت کابل آلومینیوم مفتولی، این کابل ها جایگزین مناسبی برای کابل های مسی هستند. در هنگام خرید کابل آلومینیوم باید نکاتی را در مقایسه با کابل های مسی در نظر بگیرید، از جمله:کابل هوایی آلومینیومی

  1. سطح مقطع هادی آلومینیومی حدود ۱٫۶ به ازای طول، مقاومت و افت ولتاژ یکسان بیشتر از هادی مسی است.
  2. چگالی فلز آلومینیوم به دلیل اینکه حدودا ۳۰% مس است،از نظر وزنی کمتر است. همین سبک بودن باعث راحتی در حمل و نقل و جابجایی این کابل ها می شود.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...