کابل آلومینیومی زمینی

کابل آلومینیومی زمینی

کابل آلومینیومی زمینی : ولتاژ نامی کابل آلومینیومی زمینی بین ۰٫۶ تا ۱ است. این کابل ها در تعداد رشته های دو، سه یا چهار عددی قابل تولید هستند.

کابل زمینی ۴ رشته خود دو مدل دارد: در مدل اول سطح مقطع هر چهار رشته با هم یکی است و در مدل دیگر که سه و نیم رشته ای است، سه رشته سطح مقطع یکسانی دارند و سطح مقطع رشته چهارم که نول است کمتر می باشد.

سیم و کابل آلومینیومی هم در مقاطع استاندارد و هم در سطح مقطع هایی متناسب با خواسته و نیاز مشتری قابل تولید هستند.

از این کابل زمینی در پروژه های برق رسانی و توزیع نیرو با ولتاژ ضعیف استفاده فراوانی می شود.باید گفت قیمت کابل آلومینیوم برای معادل سازی با کابل مسی پس از افزایش ظرفیت باز هم از کابل افشان یا کابل مفتولی ارزان تر است.

دسته ای ازاین کابل ها به نام سیم های آلومینیوم زره دار که تلفات دی الکتریک پایین اما مقاومت الکتریکی بالایی دارند، در شبکه های انتقال برق با تغییرات ناگهانی بار برای کاربری مسکونی یا صنعتی استفاده می شوند.

از کابل های آلومینیومی زره دار در خارج تاسیسات، به صورت دفن در زمین و در کل برای مکان هایی که امکان صدمه و ضربه فیزیکی وجود دارد استفاده فراوانی می شود. دلیل این امر هم مقاومت عایق XLPE به کار رفته در آن است که به نسبت عایق PVC مقاومت حرارتی بالاتری دارد.

هادی های آلومینیومی زره دار ضد آتش و شعله هستند و در برابر مواد نفتی و اشعه ماورا بنفش مقاومت خوبی دارند. از استانداردهای IEC60502-1 جهانی و ISIRIR3569-1 ایران برای ساختشان استفاده می شود.

کابل آلومینیوم فشار قوی

از کابل فشار قوی برای انتقال جریان برق ( در سیستم هایی که ولتاژ اسمی بالاتر از ۳۰ کیلولت در نیروگاه ها دارند )، به شبکه های مرکزی توزیع برق و یا شبکه های توزیع اولیه استفاده می شود.

اگرچه برای کابل های فشار قوی هم از فلز مس و هم از آلومینیوم می توان استفاده کرد، در صورت استفاده از آلومینیوم باید به سطح مقطع آن دقت داشته باید. کابل های فشار قوی را به صورت دفن شده در زمین و یا داخل کابل استفاده می کنند.

کابل آلومینیومی فشار قوی باید در برابر اشعه های مختلف از جمله اشعه ماورا بنفش، جانوران موذی و هیدروکربن ها مقاوم ، اشتعال ناپذیر و بدون هالوژن باشد.

کابل ۱۶*۴

کابل آلومینیوم ۱۶*۴ دارای ۴ رشته آلومینیومی و سطح مقطع ۱۶ میلی متر است که برای استفاده در خطوط انتقال برق فشار ضعیف با کابل سه فاز به صورت زمینی (۳ هادی برای فاز و یک هادی برای نول در نظر گرفته می شود) مناسب است.

از کابل آلومینیومی ۱۶*۴ برای انتقال برق در مسافت های کوتاه می توان استفاده کرد و تا حد زیادی پاسخگوی نیازها هست. لازم به ذکر است این کابل جایگزین خوبی برای کابل مسی ۱۰ است! از آنجا که قیمت کابل آلومینیوم ۱۶*۴ بسیار مناسب است این کابل، در گروه کابل های زمینی پرفروش قرار گرفته. عایق این کابل از XLPE یا PVC و روکش مناسبی از جنس PVC به دست می آید.

این کابل در برندهای مختلف سیم و کابل پاسارگاد ، سیمباف، مسین، صائب، مشهد و اختر تولید می شود. در جدول زیر اطلاعاتی از حداکثر میزان آمپراژ این کابل در طول مسیرهای مختلف را می گوییم.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دانیال نور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...