آشنایی با خانه هوشمند (گیاهان و حیوانات)

‘گیاهان :بسیاری از ما علاقه مند به نگهداری گیاهان و یا حیوانات در خانه می باشیم تا به این ترتیب گوشه هایی از طبیعت را در زندگی خود مشاهده نماییم.

یكی از نگرانی ها درسفر آبیاری گیاهان خانگی و یا تغذیه حیوانات موجود در خانه می باشد . در خانه هوشمند شما می توانید در ساعات دلخواهی به گیاهان و حیوانات خانگی خود آب و غذا داده و آسودگی خاطر خود را از بابت آنها فراهم نمایید.

گیاهان

ضمناً در صورتیكه شما دارای گیاهان ، زمین كشاورزی ، باغ ، مزرعه و یا گلخانه دور از محل زندگی خود باشید ، این سیستم ها شما را قادر خواهد ساخت تا به راحتی آبیاری هوشمند محصولات خود را در هر زمان كه تمایل دارید انجام دهید و از آسیب دیدن گیاهان بر اثر بی آبی یا كم آبی ممانعت به عمل آورید . بدلیل آبیاری منظمی كه سیستم در اختیار شما میگذارد با كمترین آب بیشترین بهره وری را خواهید داشت.

به عنوان یک نمونه بسیار ساده که احتمالاً با آن آشنایی دارید ، می توان به کنترل روشنایی ساختمان توسط این تجهیزات اشاره کرد. به این صورت که با نصب تجهیزاتی ، فقط در صورتی که شخصی در مکان مورد نظر حاضر باشد و روشنایی طبیعی محیط از حد تعیین شده کمتر باشد چراغ ها روشن شوند و اگر فرد محیط را ترک کرد، بعد از گذشت زمانی مشخص چراغها مجدد خاموش شوند.

موضوع را با یک مثال دیگر ادامه میدهیم ، شما میتوانید کنترل سیستم سرمایش یا گرمایشی خود را هوشمند نمائید، در این صورت علاوه بر اینکه دمای محیط در حد معینی ثابت نگه داشته میشود .خانه هوشمند حیوانات و گیاهان

شما میتوانید تعیین کنید که مثلاً اگر به مدت 30 دقیقه کسی در محل حاضر نبود سیستم سرمایشی یا گرمایشی به صورت خودکار خاموش شود و یا حتی اگر پنجره باز مانده به شما هشدار دهد تا از اتلاف انرژی جلوگیری گردد و در صورت عدم توجه شما به این اخطار به طور مثال بعد از گذشت 15 دقیقه سیستم های سرمایشی و گرمایشی به طور خودکار خاموش شوند.

سیستم حفاظتی هوشمند

از دیگر ویژگی های سیستم خانه هوشمند ، سیستم حفاظتی قایل پیاده سازی توسط این ابزارها می باشد . یعنی اگر شما سیستم را در وضعیت دزدگیر قرار دهید و از خانه خارج شوید در صورت باز شدن درها و پنجره ها و یا در صورت تشخیص حرکت در محیط به عنوان دزدگیر عمل کرده و ضمن فعال کردن آژیر میتواند از طریق خط تلفن متصل به سیستم، با شماره هایی که از قبل برای آن تعریف شده تماس گرفته و موضوع را گزارش نماید.

همانطور که ملاحظه شد خانه هوشمند را نباید به صورت یک کالای لوکس نگاه کرد ، بلکه یک سیستم بسیار کارآرا و اقتصادی است که در کنار تمامی ویژگیهای امنیتی و کنترلی ، رفاه را نیز به همراه می آورد.

هر یک از موارد بالا هزینه های خاص خودر ا داشته و شما میتوانید با توجه به نیاز ، سلیقه و بودجه در نظر گرفته شده مواردی را انتخاب و اجرا نمائید . بدیهی است در صورت فراهم آوردن زیرساختهای اولیه لازم، شما در آینده قادر خواهید بود موارد دیگری را نیز به سیستم هوشمند موجود اضافه نمائید.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.تکنولوژی انواع کابل برق

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...