آشنایی با خانه هوشمند (روشنایی و دما)

آشنایی با خانه هوشمند (روشنایی و دما)

آشنایی با خانه هوشمند

اگر بخواهیم تعریفی ساده و مختصر از خانه هوشمند ارائه دهیم ، میتوان گفت خانه هوشمند یا Smart Home مجموعه ابزارهایی است که به کمک آن شما كنترل هوشمند برخی وسایل برقی و مکانیکی موجود در خانه را به عهده آنها میگذارید تا علاوه بر کاهش هزینه های مصرف انرژی ، افزایش ایمنی و آسایش را نیز برای شما به همراه بیاورند.هوشمند

به طور کلی برای پیاده سازی خانه هوشمند شما بایستی در ابتدا زیرساخت های لازم برای این امر را ایجاد نمائید که غالباً این زیرساخت عبارت است از یک شبکه باسیم یا بیسیم که به نحوی تجهیزات تحت کنترل را به مرکز کنترل مرتبط مینماید و در صورت پیاده سازی زیرساختهای لازم شما میتوانید از مزایای زیر بهره مند گردید :

كنترل هوشمند روشنایی

بخش زيادي از هزينه هاي برق شما ناشي از چراغ هايي است كه نا خواسته روشن هستند. اين چراغ ها ممكن است چراغ هاي پاركينگ ، راه پله ها و يا حتي چراغ اتاق كودكان باشد كه به دفعات فراموششان مي شود كه آن را خاموش نمايند .

سيستم کنترل هوشمند روشنایی در خانه های هوشمند اين امكان را فراهم مي سازد تا شما سيستم را به گونه اي برنامه ريزي نماييد كه فقط در صورت حضور شخص در محيط چراغها روشن باشند و در مواقعي كه حضور شخصي احساس نمي شود به طور خودكار چراغ ها خاموش شوند.

در كنار اين مسئله بسياري از اوقات شما احساس مي كنيد كه به تمام توان منبع نوري موجود در محل نياز نداريد ، در چنين شرايطي سيستم به شما امكان كاهش میزان نور (Dim) و در نتيجه كاهش توان مصرفي توسط منابع نوري را خواهد داد كه اين نیز از اتلاف انرژي به طرز چشم گيري جلوگيري خواهد نمود.

ضمناً شما مي توانيد در هر لحظه وضعيت روشنايي های ساختمان رابه كمك نقشه ای كه بر روي پنل لمسي (PDA) وجود دارد مشاهده نمایید و از روشن يا خاموش بودن چراغها در هر يك از نقاط مطلع شده و روشنايي ها را به صورت جداگانه روشن و خاموش و كم نور و يا پر نور نمایید.

همچنين در مواقعي كه براي مدت طولاني در ساختمان حضور ندارید ، میتوانید سیستم را به نحوی برنامه ریزی نمایید که در فواصل زماني معين، با فعال نمودن بخشهايي از سيستم روشنايي به همراه روشن نمودن سیستم صوتي ، حضور شما را در محل شبیه سازی نماید كه بررسی ها نشان ميدهد اين امر در كاهش احتمال سرقت نقش چشم گيري داشته است .

كنترل هوشمند دماهوشمند

اين سيستم ها در كنار نقش كليدي كه در ساختمان براي ايجاد فضاي با طراوت و توليد هواي مطبوع ايفا مي نمايند، به عنوان عمده ترين مصرف كنندگان انرژي در ساختمان نيز مطرح مي باشند. بسياري بدليل عدم اعمال مدیريت صحیح در استفاده از اين سیستمها علاوه بر ناكارآمد نمودن آنها هزينه هاي گزافي را به عنوان مخارج تعمير و نگهداري متقبل مي شوند.

استفاده از سيستمهای کنترل هوشمند دما در خانه های هوشمند ، علاوه بر امكان كنترل دستي و يا هوشمند (برنامه ريزي شده) دمای محيط و ارائه گزارش از دماي نقاط مختلف ساختمان ، این امکان را میدهد تا در زماني كه پنجره ها به اشتباه باز مانده اند و سبب اتلاف انرژي مي گردند، با اعلام هشدار هاي لازم ، شما را از این امر مطلع ساخته و در صورت عدم توجه به هشدارها در یک فاصله زمانی معین، سیستم به طور خودکار اقدام به قطع سیستم تهویه نماید.

جالب است كه بدانيد با كمك سیستم کنترل هوشمند دما، شما مي توانيد مدتی قبل از ورود به ساختمان، سيستم تهویه را فعال نماييد تا در هنگام ورود ، دماي محيط مطابق با خواست و سليقه شما باشد. اين امر نه تنها هزينه های نگهداري سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي شما را كاسته و به طول عمر آنها كمك مي نمايد ، بلكه شما را در مصرف بهينه انرژي و كاهش هزينه هاي ناشي از آن نيز ياري خواهد نمود.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …تکنولوژی انواع کابل برق

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...