کابل ساختمانی پارس الکتریک

کابل ساختمانی

آیا میدانید که کابل‌های مورد تایید آتش نشانی چه ویژگی‌هایی دارند؟

کابل ساختمانی : کابل‌های مورد تایید آتش نشانی دارای ویژگی‌هایی هستند که آنها را برای استفاده در سیستم‌های اعلام حریق مناسب می‌کند. این کابل‌ها به صورت کاملاً منحصر به فرد طراحی شده اند به طوری که روی کیفیت کابل نیز اثرگذار هستند. به عنوان مثال اصطلاح LSOH که بسیار مهم تلقی می‌شود، مربوط به دو پارامتر کم دود و فاقد گاز کشنده هالوژن است. کابل‌‌های اعلان حریق دارای خاصیت Halogen Free می‌باشند که فاقد این گازهای سمی و هالوژن هستند.

فویل‌های بکار رفته در کابل‌های مقاوم در برابر حریق معمولا در دو مدل مسی و آلومینیومی عرضه می‌شوند که استفاده فویل در کابل باعث انعطاف پذیری بیشتر در کابل اعلام حریق می‌شود. نام دیگر این کابل، کابل نسوز است که به این معنی نیست که نمی‌سوزد. برای این منظور بهتر است بگوییم کابل اعلام حریق در مدت زمان مشخص با توان مشخص شده بر مبنای استانداردهای مربوطه، می‌تواند در برابر شعله مستقیم مقاومت نماید.

 

کابل ساختمانی

 

این کابل ساختمانی در لیست یکی از مهمترین ابزارهایی قرار دارد که برای جلوگیری از گسترش حریق استفاده می‌شود. کابل‌های اعلام حریق در انواع تک رشته، دو رشته، سه رشته و یا چهار رشته طراحی و تولید می‌شوند. سطح مقطع آنها نیز براساس کاربردشان با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، کابل اعلام حریق دو رشته، سیم به همراه شیلد و ارت می‌باشد که برای انتقال برق و دیتا از پنل اعلان حریق به سیستم آژیر و هشدار دهنده و همچنین تجهیزات دیگر در سیستم اعلام حریق استفاده می‌شود.

کابل‌ ساختمانی اعلام حریق اصلی ترین عامل ارتباطی بین سیستم‌های اعلام حریق و سیستم اطفاء حریق می‌باشد که نقش بسیار مهمی دارد، به این دلیل که تاخیر و یا عدم انتقال دیتاهای فعال سازی سیستم اطفاء حریق در ارسال اطلاعات موجب خسارت جبران ناپذیزی می‌شود.

آیا میدانید که چه نوع کابل ساختمانی برای اتصال آیفون در درب‌ های ورودی ساختمان استفاده می‌شود؟

کابل ساختمان آیفون برای اتصال نوار صوتی (باکس) به آیفون در درب‌های ورودی ساختمان استفاده می‌شود. با این کابل، ساکنان می‌توانند با مهمانان خود در درب‌ های ورودی صحبت کنند. برای آیفون های صوتی بهترین کابل 0.5 فویلدار و برای آیفون تصویری 0.6 فویلدار است. هرچند برای آیفون های صوتی به طور معمول از کابل های 0.5 و 0.4 بدون فویل استفاده می شود اما به جهت حفظ کیفیت صدا توصیه می شود در صورت امکان از کابل های فویلدار استفاده شود.

چه مدل‌هایی از کابل ساختمانی برای آیفون وجود دارد؟کابل ساختمانی آیفون تصویری

کابل‌های آیفون به صورت مختلفی طراحی شده‌اند که برای استفاده در شرایط مختلف مناسب هستند. برخی از مدل‌های کابل آیفون عبارتند از:

  1. کابل شارژر لایتنینگ به USB-A
  2. کابل شارژر لایتنینگ به USB-C
  3. کابل شارژر لایتنینگ به USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 3
  4. کابل شارژر لایتنینگ به USB-C با پشتیبانی از Thunderbolt 4
  5. کابل شارژر لایتنینگ به USB-C با پشتیبانی از Power Delivery
  6. کابل شارژر لایتنینگ به USB-C با پشتیبانی از Power Delivery و Thunderbolt 3
  7. کابل شارژر لایتنینگ به USB-C با پشتیبانی از Power Delivery و Thunderbolt 4

همچنین، برخی از کابل‌های آیفون دارای طول‌های مختلفی هستند که برای استفاده در شرایط مختلف مناسب هستند. برای مثال، کابل‌های آیفون با طول 1 متر، 2 متر و 3 متر در بازار موجود هستند.

دانیال نور (پارس الکتریک) را بیشتر بشناسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...