چگونه سیم و کابل ساختمانی مناسب را انتخاب کنیم؟

کابل ساختمانی

کابل ساختمانی : قبل از اینکه بخواهید سیم و کابل برق بگیرید، باید بدانید که چه نوع سیم و کابلی برای نیازهای برقی شما مناسب است. سیم و کابل برق در صنایع مختلف مانند کارخانه های صنعتی و حتی در خانه ها کاربرد دارند. این محصولات از انواع مختلفی هستند و بسته به شرایط و مکان های مختلف استفاده می شوند. بنابراین باید اول بدانید که کابل ها و سیم ها چه تفاوتی با هم دارند.

سیم و کابل ساختمانی برق چه فرقی با هم دارند؟

search

سیم ها معمولا از یک رشته هادی تشکیل شده اند که دور آن یک عایق پوشانده شده است. این محصولات به خاطر شکلشان به عنوان سیم های ساده شناخته می شوند و برای کارهای ساده استفاده می شوند. کابل ها از سیم ها متفاوت نیستند، فقط کابل ها چندین رشته سیم را در خود دارند. این محصولات از چند هادی در یک عایق ساخته شده اند. کابل ها برای صنعت و برق های با ولتاژ بالا استفاده می شوند. شما می توانید در هر وضعیتی که نیاز به سیم و کابل برق داشته باشید، آن ها را بخرید.

سیم و کابل ساختمانی برق از چه انواعی هستند؟

سیم و کابل برق در نوع ساختار و کاربرد با هم تفاوت دارند. به همین خاطر می توانیم بگوییم که این محصولات از انواع متنوعی هستند. برخی از انواع کابل های برق عبارتند از: کابل های NM-B کابل های AC مختلف کابل UF کابل های با پوشش فلزی کابل HDMI، کابل بلندگو، کابل اترنت کابل های کواکسیال هر یک از این سیم ها کاربردهای خاص خود را دارند و در صنایع گوناگون استفاده می شوند. برای مثال کابل HDMI کابلی است که برای انتقال تصویر از رسیور های پخش به دستگاه های دیجیتال مانند تلویزیون استفاده می شود. شما می توانید اگر نیاز داشتید، این کابل ها را بخرید.

سیم برق از چه انواعی هستند؟ 001 5 1

ممکن است وقتی می خواهیم سیم و کابل برق بخریم، این دو محصول را با هم بگوییم، اما در واقع از این دو محصول به صورت جداگانه استفاده می کنیم. سیم های برق هم از انواع مختلفی هستند.

از مهمترین این انواع می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

سیم های تک رشته مفتولی سیم های چند رشته ای و افشان سیم های نیمه افشان سیم های ارت سیم های لاکی سیم های فلزی مانند آلومینیوم، فولاد، مس سیم های با ترکیب چند فلز مختلف باید بدانید که روکش هر سیمی متفاوت است و می توانیم آن ها را در دسته های روکش شده با قلع، نیکل و نقره تقسیم کنیم.

سیم و کابل ساختمانی برق در صنعت و خانه چه کاربردهایی دارند؟

سیم و کابل برق در زمینه های مختلفی استفاده می شوند. ما این محصولات را در خانه، محل کار، صنعت، مغازه های تعمیرات و … به کار می بریم. سیم و کابل هر دو برای انتقال جریان الکتریکی به کار می روند. این محصولات با پیشرفت علم و تکنولوژی در زندگی ما کاربردهای متنوعی مانند کابل شارژر، کابل تلویزیون و … پیدا کرده اند. همچنین در صنعت نیز از کابل های مختلف برای انتقال برق استفاده می شود.

کدام برندهای تولید کننده سیم و کابل ساختمانی برق بهترین هستند؟

شرکت های زیادی به خاطر کاربردهای متفاوت سیم و کابل برق، این محصولات را تولید می کنند. شرکت های معروف و برندهای مشهوری در ایران این محصولات را در خط تولید خود دارند. از این شرکت ها می توانیم به شرکت دانیال نور اشاره کرد.

بهتر است بدانید…

کابل های ساختمانی چیست؟…

کابل ساختمانی از نظر عایق…

کابل ساختمانی پارس الکتریک…

کابل ساختمانی با بهترین کیفیت…

قیمت سیم و کابل ساختمانی…

کابل های ساختمانی عایق…

کابل های ساختمانی زره دار…

کابل ساختمانی و نکات نصب و تعمیر…

استاندارد کابل های ساختمانی و ایمنی…

کابل ساختمانی و جلو گیری از خرابی و آتش سوزی…

کابل های ساختمانی و انواع آن…

مزایای کابل ساختمانی…

بررسی انواع سیم و کابل ساختمانی …

دانیال نور را بیشتر بشناسید …دانیال نور

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

نخبگان طراح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...