آشنایی با خانه هوشمند (نور ، صوتی و تصویری)

آشنایی با خانه هوشمند (نور ، صوتی و تصویری)

كنترل هوشمند نور طبیعی

خانه هوشمند: امروزه استفاده از انرژي خورشيد در تمامي نقاط دنیا به عنوان يك انرژي پاك و جايگزيني مناسب برای سوخت هاي فسيلي مطرح است. همچنين پرتو گرمي بخش خورشيد به عنوان درمان بسياري از بیماری ها مورد توجه محققين قرار گرفته است . برابر نظر كارشناسان بهترين شيوه برخاستن از خواب در خانه ، بيدار شدن با كمك نور مستقيم خورشيد است.

سيستم کنترل هوشمند پرده ها در خانه مي تواند در هر ساعت كه شما تمايل به برخاستن از خواب داشته باشيد، همزمان با باز نمودن آرام پرده ها و پخش موسیقی ملایم صبحگاهي ، به آرامی شما را آماده بيدار شدن و لذت بردن از روزي پر انرژي نمايد.هوشمند

همچنین در صورت تمایل به استفاده از نور خورشید در طول روز میتوانید سیستم را برنامه ریزی نمایید تا از آغاز روز پرده ها باز و با غروب خورشید به صورت خودکار بسته شود.بدین ترتیب ضمن استفاده از نور و انرژی خورشید در طول روز، در ساعات تاریکی نیز با بسته شدن پرده ها داخل ساختمان محفوظ خواهد ماند .

ضمناً در هر لحظه باز یا بسته نمودن پرده ها ، بوسیله ریموت کنترل ، پنل لمسي (PDA) ، و همچنین به کمک کلیدهای دستی تعبیه شده ممکن خواهد بود.

شایان توجه است که اعمال فشار یکنواخت و از جهت مناسب به پرده ، باعث طول عمر بیشتر آن شده و سبب می شود پرده ها در اثر مرور زمان شكل و حالت اصلي خود را از دست ندهند.

کنترل سیستم صوتی و تصویری خانه

يكي ديگر از توانايي هاي خانه هوشمند قدرت کنترل سيستم هاي صوتي و تصويري و يا تجهيزات تكميل كننده اين سيستمهاست. به عنوان مثال مي توان با استفاده از سيستم صوتي هوشمند ، موسیقی های مختلفی را در نقاط مختلف ساختمان پخش کرد و یا با کمک سیستم صوتی بسایر پیشرفته آن از بالاترین سطح کیفی صدا و نور بهره برد.

از دیگر امکانات این سیستم ها امکان کنترل تجهیزات صوتی و تصويري نصب شده در سالن هاي کنفرانس و يا آمفي تاتر ها ، باز و بسته كردن پرده های نمايش، كنترل روشنايي در هنگام اجرا و غيره نام برد.هوشمند

يكي ديگر از اين قابليت ها حذف تمام كنترل هايي است كه در حال حاضر در خانه و يا محل كار شما موجود میباشد. بدين ترتيب كه با در اختيار داشتن پنل لمسي (PDA) و یا به کمک ريموت كنترل سیستم هوشمند، تمامي دستگاههای صوتی و تصویری نظير تلويزيون ، ويدئو، رسيور ماهواره و … به صورت کامل و از هرنقطه از ساختمان تحت كنترل قرار دهید.

در بسیاری از خانه ها سيستم های صوتی و تصویری متعددی را جهت استفاده در نقاط مختلف خانه تعبيه می نمايند . به عنوان مثال شما ممكن است چند تلويزيون در خانه داشته باشيد و براي هر کدام يك سيستم صوتي و تصويري مجزا تهيه کرده باشيد.

اگر اين كار را نيز نكرده ايد قطعاً تمايل داريد كه قادر به مشاهده تصوير و صداي سيستم صوتي و تصويري اصلي خود بر روي ساير تلویزیون ها باشيد . خانه هوشمند توانایی انتقال صدا و تصویر دستگاه های صوتي و تصويري ، از يك نقطه به نقطه ديگر ، بدون نياز به سيم كشي اضافی را به شما میدهد. در اين شرايط علاوه بر انتقال صوت و تصوير، کنترل این دستگاه ها به کمک ريموت كنترل نيز امکان پذیر مي باشد.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …تکنولوژی انواع کابل برق

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...