کابل شیلد دار

کابل شیلد دار چیست

کابل شیلد دار

کابل شیلد دار :کابل‌هایی که اغلب در نیروگاه‌های بزرگ استفاده می‌شوند یا برای انتقال نیروی به‌ منظور روشنایی خیابان‌ها انتخاب می‌شوند، اغلب از نوع قدرت هستند که با هدف افزایش ماندگاری و ارتقا توانایی‌شان به یک‌ لایه شیلد نیز مجهز می‌شوند.

این نوع کابل به طور کلی به گونه ای است که در آن برای محافظت از کابل و اطلاعات جاری آن در برابر اختلالات الکتریکی و اختلالات مکانیکی از یک لایه شیلد روی سیم های کابل استفاده شده است. لازم است بدانید این سیم ها معمولا با فلزهایی از جنس مس یا آلومینیوم شیلد می شود. با این حال طبیعتا قیمت این نوع محصول نسبت به قیمت کابل بدون شیلد بیشتر می باشد.

اما لازم به ذکر است که اگر از کابل بدون شیلد استفاده نمایید هنگامی که کابل در کنار کابل های برق و نویزهای الکتریکی قرار بگیرد، نمی تواند اطلاعات و محتوا را به طور دقیق و صحیح منتقل نماید با این حال سیگنال هایی که در آخر انتقال داده می شوند منقطع و نیمه کاره خواهند بود.

با این وجود می‌ توان گفت از جمله مهمترین وظایف شیلد این است که از شدت ولتاژ بیش از حد میان هادی جلوگیری کند و موجب می شود که تحت هر شرایطی پایداری حفظ شود. کم کردن شدت اختلال های رادیویی و شوک الکتریکی نیز از دیگر وظیفه های شیلد در کابل و سیم می باشد.

کابل شیلد دار چیست؟کابل شیلد دار

کابل شیلد دار دارای لایه محافظ داخلی می‌باشد

دلیل شیلد دار کردن سیم و کابل ها محافظت اطلاعات جاری در کابل ها در برابر تداخلات الکتریکی و مکانیکی میباشد

نوع شیلد می تواند از جنس مس یا حتی دیگر فلزات رسانا به خصوص آلومینیوم باشد. شیلد را می توان از طریق لایه بیرونی کابل پوشش داد.

برای مثال در کابل دو رشته سیم ها در کنار هم قرار داده می شوند و یک بافت شیلد دار روی آن ها را پوشش می دهد

اگر این کابل ها داری شیلد نباشند وقتی که در مجاورت کابل های پاور و یا نویزهای الکتریکی قرار گیرند، نمی توانند پارامترهای صحیح را منتقل کنند و سیگنال های دریافتی ممکن است دارای خطا و اعو جاج باشد. در صورت به کارگیری اسکرین (شیلد)، مدار انتقال در برابر تداخلات مغناطیسی بیرونی محافظت میشود

کابل شیلدار برای اتصال اجزاء دستگاه های مورد استفاده در خطوط تولید ، شامل ماشین افزار و تجهیزات حمل و نقل مکانیکی مناسب هستند

شما می توانید انواع کابل های ابزار دقیق ، پاور و یا شبکه (کواکسیال) به صورت شیلد دار در بازار ببینید کابل های شیلد دار دارای انواع مختلفی می باشند که هر نوع آن برای کاربرد های خاصی استفاده می شود

انواع کابل شیلد دار

کابل شیلد دار

  • کابل شیلد دار قدرت
  • کابل شیلد دار فرمان و کنترل
  • کابل شیلد دار افشان و مفتولی

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...