عناوین مقاله

کابل شبکه
کابل شبکه

کابل شبکه چیست

کابل شبکه موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. همانطور که می دانید دسترسی به اینترنت با استفاده از روش های گوناگونی امکان پذیر است که به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.

کابل شبکه به مجموعه سیم هایی از جنس مس یا شیشه گفته می شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین روتر ها، کامپیوترها، سویچ ها، شبکه های استورج و…استفاده می شود؛ بنابراین می شود گفت: رابط بین دستکاه ها برای اتصال و انتقال داده است که در بستر شبکه صورت می گیرد یا اینکه کابل های رسانه ای هستند که داده ها در آن جریان دارد و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگر منتقل می شود.

بررسی انواع کابل شبکه

باید همیشه به شباهت ها و تفاوت های این کابل ها توجه کنید.زیرا از لحاظ ظاهر8 هادی هستند که کار انتقال را برعهده دارند که اغلب برای تشخیص بهتر از رنگ های مختلف ساخته می شود.این کابل ها به سوکت شبکه مخصوصا سوکت RJ45 متصل می شوند که به صورت استاندارد از آن استفاده می شود.تمام این رشته ها همانطور که در تصویر می بینید به صورت دو به دو در همدیگر تابیده شده اند.

کابل شبکه
رنگ بندی کابل شبکه
سوکت کابل شبکه
سوکت RJ45

سوکت RJ45

کابل شبکه مثل کابل تلفن می باشد دو سر کابل شبکه باید به سکوکت RJ45 وصل شود، ولی کابل تلفن 2 یا 4 سیم دارد ولی کابل شبکه 8 رشته سیم دارد.کابل شبکه یا همان کابل لن LAN توسط همین سوکت به دستگاه های مختلف وصل می شود.

ساختار کابل شبکه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...