کابل زوجی

کابل زوجی چیست؟

کابل زوجی چیست؟

کابل زوجی

کابل زوجی :در واقع منظور از این کابل این است که این نوع سیم ها به مانند سیم های برق و … دارای رشته های تکی نیستند، نه تنها رشته ی فلزی داخلی (هسته سیم) بلکه در داخل یک پک کابل چندین سیم دیگر وجود دارد که منظم به یکدیگر پیچیده شده و این کابل را به وجود آورده است که استفاده از سیم زوجی مزیت های زیادی دارد.

اگر شما هم از کابل شبکه و یا همان کابل های کراس استفاده می کنید برای شبکه کردن دو کامپیوتر، باید بدانید که سیم شبکه هم نوعی سیم زوجی می باشد که مورد استفاده قرار می گیرد و اگر یک کابل شبکه را به دقت بررسی کنید، در ساختار درونی آن ها خواهید دید که چهار رشته سیم دوتایی (به صورت جفتی – چهار جفت) به یکدیگر تابیده شده و در یک کابل جا گرفته است.

حال در پاسخ به این سوال که سیم یا کابل زوجی چیست باید بدانید که نوعی سیم است که چندین رشته را شامل می شود و شما می توانید در ارتباطات مختلف بین دستگاه های الکترونیکی و حتی ارتباطات برق از این سیم ها استفاده کنید.

مزایای استفاده از کابل زوجی چیست؟کابل زوجی

از مهمترین مزایای استفاده این است که اجازه می دهد که یک ارتباط چندین کانال را داشته باشید. در یک رشته کابل زوجی چندین دستگاه را به یکدیگر متصل کنید، به عنوان مثال می توانید با یک رشته کابل زوجی ۳ الی ۴ خط تلفن را افزایش طول داده و به شبکه متصل کنید. از دیگر مزایای استفاده این است که با برنامه ریزی درست، نیازی نیست که برای ارتباط دستگاهها و سیم کشی از رشته های جداگانه استفاده کنید، چرا که یک کابل شامل سیم های زوجی چندین رشته سیم را شامل می شود.

منابع:

نخبگان طراح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...