کابل دوربین های مدار بسته

کابل دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته : حلقه تکمیل کننده و رابط بین تمام اتصالات و تجهیزات تصویربرداری کابل کواکسیال می‌باشد. انواع کابل تصویر در سیستم دوربین مدار بسته، با توجه به نوع سیگنال های آنالوگ و دیجیتال در دوربین مداربسته تقسیم بندی می شوند. وظیفه‌ی کابل ها با توجه به نوع کاربرد متفاوت می‌باشد، از انتقال صوت و تصویر و سیگنال‌های کنترلی و به‌طور کلی دیتا گرفته تا انتقال انرژی الکتریکی که تماما توسط کابل ها انجام می شود. کابل تصویر دوربین مداربسته از مهمترین قسمت های اتصالات سیستم امنیتی است که وظیفه اتصالات بین اجزاء دوربین مداربسته را بر عهده دارد.

دوربین مدار بسته

ساختار و انواع کابل دوربین مدار بسته

بعد از انتخاب دوربین مدار بسته و همچنین دستگاه ضبط کننده دی وی آر نوبت به انتخاب کابل می رسد .در واقع کابل یک رابط برای انتقال صدا و تصویر از دوربین به دستگاه ضبط و نمایشگر است. همچنین انتقال انرژی الکتریکی (برق) به کلیه تجهیزات نیز توسط کابل صورت می‌گیرد. در ادامه ما قصد داریم شما را با انواع کابل های دوربین مدار بسته بیشتر آشنا کنیم.

انواع کابل دوربین مدار بسته از نظر نوع سیگنال

کابل کواکسیال:

کابل کواکسیال یا کابل هم محور که به انگلیسی Coaxial cable نیز نامیده می شود، کابلی است دارای یک رسانای داخلی هادی که توسط عایقی از جنس پلیمر عمدتا پلیمر پلی اتیلن پوشش گردیده است.

یکی از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده سیستم مدار بسته که نقش بسیار مهمی در کیفیت تصاویر ارسالی به نمایشگرهای تلویزیونی را بر عهده دارد، کابل های تصویر می باشند. در سیستم های مدار بسته آنالوگ، کابلی که از دوربین مدار بسته به دستگاه ضبط DVR متصل می گردد، کواکسیال نام دارد. این کابل، سیگنال های دیتا را از دوربین مدار بسته به دستگاه DVR برای پردازش و نمایش تصاویر بر روی نمایشگرها ارسال می کند.

در سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ کابل های مورد استفاده از نوع کواکسیال به چند دسته تقسیم می شوند:

۱ـ کابل کواکسیال RG59

این نوع کابل از مغزی مفتولی و شیلد تشکیل شده و در متراژ های تا ۳۰۰ متر به صورت مستقیم مورد استفاده قرار می گیرد. در صورت استفاده بیش از این متراژ، عموما تصویر با افت سیگنال مواجه می¬شود که باعث ایجاد نویز و افت کیفیت تصاویر دوربین های مدار بسته خواهد گردید

۲ـ کابل کواکسیال RG58

از مغزی چند رشته ای و شیلد تشکیل شده اند و کارکرد مشابهی با مدل RG59 دارد، که اغلب برای نصب دوربین مدار بسته در کابین آسانسور کاربرد دارد .

۳ـ کابل کواکسیال RG6

برای مسافت های بالای ۳۰۰ متر مناسب تر، آن است که از کابل های کواکسیال RG6 در پروژه ها استفاده گردد.

در واقع این نوع کابل، برای مسافت های تا ۵۰۰ متر ساخته شده و بدون هیچ مشکل و افت سیگنالی می تواند انتقال سیگنال از دوربین مدار بسته تا دستگاه DVR را انجام دهد.

۴ـ کابل کواکسیال RG11

استفاده از این کابل ها بیشتر در کارخانه ها و سوله های بسیار بزرگ کاربرد دارد .از کابل های ذکر شده قوی تر بوده و برای متراژ هایی ما بین ۸۰۰ الی ۹۰۰ متر مناسب می باشد و می تواند تصاویر دوربین مدار بسته را بدون هیچ گونه افت کیفی و نویز ارسال نماید.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...