سیم و کابل روکش شده با نایلون

نکاتی از سیم و کابل روکش شده با نایلون

سیم نایلون چیست و چه ویژگی ها ، کاربردها و مشخصاتی دارد؟

سیم نایلون

سیم دولا با روکشی سفید را سیم نایلون می گویند. سیم نایلون یکی از انواع سیم های افشان است که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار می‌باشد. این نوع سیم یا همان سیم نایلون می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد. یکی از کاربردهایش در برق کشی ساختمان ها می باشد که به احتمال زیاد تا به حال با آن روبرو شده باشید.

مصرف این نوع سیم علاوه بر مصارف خانگی، در برخی صنایع و کارهای تجاری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سیم نایلون تشکیل شده از دو سیم نازک بهم چسبیده و از آن در سیم کشی وسایل برقی، لوستر و … استفاده می‌شود. و از یک سیم آن برای اتصال فاز و سیم دیگر برای نول استفاده می شود. این سیم نسبت به سایر سیم های برق ضعیف تر می‌باشد. درنتیجه نباید برای وسایل برقی پرمصرف مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه باهم به بررسی سیم نایلون چیست می پردازیم.

روکش سیم نایلون از الیاف مصنوعی نرم و انعطاف پذیر ساخته شده است و قابلیت استحکام و کشسانی بالایی دارد. روکش نایلون پایداری خوبی در برابر آب و مواد شیمیایی دارد و فرسایش آن کم است.

در شرکت دانیال نور سیم نایلون در رنگهای سفید_مشکی با خط قرمز_قرمز با خط مشکی_شیشه ای خط دار و بی خط و ….تولید می‌شود.

سیم و کابل روکش شده با نایلون ،از الیاف مصنوعی ساخته شده از نفت خام و گاز طبیعی که اغلب در ماده روکش کاری بکار می رود.

نکاتی از سیم و کابل روکش شده با نایلون

  • این پلاستیک چقرمگی ، استحکام و کشسانی زیادی دارد .
  • نقطه ذوب آن بالاست و پایداری خوبی در برابر آب و بسیاری از مواد شیمیایی دارد .
  • پایداری آن در برابر فرسایش ، فراتر از پلی اتیلن و PVC است و یه همین علت ، اغلب به منزله ماده غلافکاری بر روی سیم ها و کابل هایی که قبلا با پلی اتیلن یا PVC روکش شده اند بکار می رود و کاربرد آن در سیم و کابل آسان است .

نکات ایمنی سیم نایلون چیست؟سیم نایلون

هیچ وقت نباید از سیم نایلون در درجه های بالای حرارت استفاده کرد. استفاده در دمای بالا می تواند باعث خطر شود. در هنگام استفاده از سیم نایلون باید از مقدار بار عبوری مطلع شد و تحمل سیم در مقابل بار عبوری از دستگاه را چک نمود. اطمینان پیدا کنید که سیم مقاوت کافی در مقابل جریان عبوری مورد نظر را دارا است.

توجه کنید که روکش در تمام سطح سیم کاملا سالم و بدون هر نوع زدگی باشد. زیرا این سیم ها به علت ظرافت و انعطاف پذیری بالایی که دارند به سرعت دچار آسیب می شود. پوسیدگی و خرابی نیز بسیار دارای اهمیت است. حتما مراقبت کنید که دچار مشکلات ناشی از این موارد نشوید.

از زیر دست و پا قرار دادن این سیم ها خودداری کنید، چون برخورد سطوح محکم یا اعمال فشار زیاد بر روی سیم باعث آسیب می شود. همیشه میزان حرارت را حتما چک کنید. مواد شیمیایی را از سیم ها دور نگه دارید و سیم ها را از برخورد با این مواد محفوظ نگه دارید. انعطاف بالای این سیم ها باعث می شود تا در محیط های با تنش بالا سریعا آسیب ببینند. به طور جدی در این محیط ها از استفاده سیم نایلون پرهیز کنید.

سیم نایلون 11

الیاف ساخته شده آن ماده ای را تشکیل می دهد که زنجیر پلی آمید مصنوعی آن اندازه بلند است که گروه های پلی آمید ( -NH-CO- ) تکرار شونده را به منزله بخش مکمل زنجیر پلیمری دارد .

مصارف آن شامل تکمیل کاری پلاستیکی چند منظوره و رایج برای پوششکاری سیم در دسترس است .

نایلون ، مقاومتی بسیار خوب در برابر ضربه دارد که به مصرف آن در صنعت مبلمان و نیز سبدهای موجود در سوپر مارکت ها انجامید .

سخن پایانی

از لحاظ ساختاری سیم‌های نیز مانند سایر سیم‌های برق دارای هادی از جنس مس یا آلومینیوم هستند. همچنین از حفاظ، عایق، روکش جداکننده، روکش نهایی و پوشش میانی ساخته شده است. کار با این مدل سیم بسیار آسان است، اما باید هنگام استفاده از آن نکات ایمنی را رعایت کنید. در این مقاله سیم نایلونی، پرطرفدارترین انواع آن به همراه مشخصات و کاربرد آن به طور جدا مورد بررسی قرار گرفت.

درصورت وجود هرگونه نظر یا سؤال، سیم و کابل شرکت دانیال نور با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شمامی‌باشد. برای ما نظراتتان را بگذارید یا با با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...