نحوه ی صحیح نصب سینی کابل و نردبان کابل

نحوه ی صحیح نصب سینی کابل و نردبان کابل

سینی کابل و نردبان کابل

به منظور منتقل کردن و هدایت تعداد بسیار زیادی کابل به شکل روی کار، از سینی کابل و نردبان کابل بکار برده می شود و به منظور نصب آن از پایه های نگهدارنده بکار برده می شود. طبق سطح دسترسی، مکان قرار گیری یا بر روی سقف و یا روی دیوار قرار می گیرد. همچنین مسیر باید به صورت کامل بسته باشد و حتما از سیم اتصال به زمین برخوردار باشد.

به منظور نصب شیوه های گوناگونی موجود می باشد که با توجه به وضعیت و فضای مدنظر می توان یکی از شیوه های مطلوب را انتخاب کرد .باید به کمک رابط به یکدیگر وصل گردند. همچنین در قسمت هایی که کابل ها خم می شوند میتوان از زانویی بکار برد و در بخش هایی که تعدادی با هم تلاقی می کنند از سه راهی و یا چهار راهی می توان استفاده نمود.

سینی کابل

1. نصب توسط پایه دیواری (ساپورت دیواری)

در این شیوه باید ساپورت دیواری را که اندازه آن با اندازه سینی کابل یکسان می باشد با استفاده از رول پلاک به دیوار ببندید. بعد سینی فلزی را بر روی آن بگذارید. در آخر به وسیله پیچ و مهره به پایه متصل کرده تا سینی کابل در مکان خود سفت قرار گیرد. این شیوه برای وضعیتی مطلوب است که سینی استیل ها از کنار دیوار عبور می کند. در فضاهایی که سینی استیل از بخش میانی مکان مورد نظر رد می شوند می توان از شیوه زیر استفاده کرد.

2. نصب توسط آویز سقفی (ساپورت سقفی)

در این شیوه ساپورت سقفی که به شکل L می باشد به سقف متصل می شود و بعد سینی کابل بر روی لبه خارجی آن قرار می گیرد.

نکاتی در مورد نصب سینی کابل

  1. در طول مسیر و در قسمت خمیدگی ها می توان از اتصالات مانند زانویی ، سه راهی و یا چهار راهی بکار برد. همچنین می توان مثل داکت ها، زاویه سازی نماییم و به وسیله سنگ فرز این عمل را صورت دهید.
  2. کمترین مسافت میان پایه ها 40 سانتی متر است که این اندازه به سایز و تعداد کابل هایی که قرار می گیرد و وزن کابل ها بستگی دارد.
  3. در حالت طبیعی، مسافت استاندارد میان پایه ها (ساپورت) یک متر است ولی اگر وزن کابلها سبک باشد و یا سینی کم عرض باشد، این مسافت را می توان یک متر و نیم قرار داد.
  4. اگر می خواهید سینی ها را به سقف متصل نمایید، سقف باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. برای نمونه سقفهای کاذب و یا سقف های گچی گزینه مطلوبی نمی باشد و مطلوب تر است از سایر شیوه ها بکار برید.
  5. معمولا سینی کابل به شکل افقی و نردبان کابل به شکل عمودی قرار می گیرد.
  6. سینی کابل و نردبان کابل باید به شکلی قرار گیرند که کابل ها به آسانی بر روی سینی کابل و نردبان کابل قرار گرفته و صدمه به آنها وارد نشود.
  7. به منظور نصب و نردبان کابل معمولا از ساپورت و ساپورت نردبان کابل بکار برده می شود که در این شیوه نصب، اول ساپورت سینی کابل یا ساپورت نردبان کابل را با توجه به مدل ساپورت در مکان موردنظر قرار داده و سپس سینی کابل و نردبان کابل را بر روی ساپورت می گذاریم.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...