کابل آرجی 59

مقایسه تخصصی کابل ترکیبی با کابل آرجی 59

مقایسه کابل ترکیبی با کابل آرجی 59

مقایسه‌ی کابل ترکیبی با کابل آرجی ۵۹ :کابل‌های مختلفی برای هدایت امواج الکتریکی، صوتی، رادیویی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل ترکیبی و آرجی 59 نیز برای مواردی از این قبیل و دستگاه‌هایی مثل دوربین مداربسته یا خروجی دستگاه‌های گیرنده دیجیتال و تلویزیون و غیره به کار می‌روند.

این دو کابل هر کدام ویژگی مزایا و معایبی دارند که باعث شده است تا همیشه مشتریان خود را داشته و نیاز به آنها در بازار لوازم الکترونیکی و دوربین‌های مداربسته احساس شود.

کابل آرجی 59 چیست؟

کابل آرجی 59 از نوع کابل‌های کواکسیال است که مانند کابل‌هایی است که برای آنتن تلویزیون مورد استفاده قرار میگیرند. این کابل‌ها دارای یک رسانا در میانه آن است که با پلاستیک فشرده یا pvc عایق شده است. کار این نوع کابل، منتقل کردن تصاویر از سیستمی به سیستم دیگر است و هر چه کیفیت بهتری داشته باشد، قطعاً عملکرد آن و انتقال تصویر نیز به مراتب صورت می‌گیرد.

مقایسه‌ی کابل ترکیبی با کابل آر جی ۵۹کابل ترکیبی

کاربرد کابل آرجی 59

از کابل آرجی 59 برای موارد فراوانی استفاده می‌شود. بیشترین استفاده از این کابل برای اتصال دوربین‌های مداربسته به شبکه‌ی امنیتی است. این کابل، جزو کابل‌ های تصویر می‌باشد که فیلم‌های ثبت شده از دوربین مداربسته‌ی دیجیتال و آنالوگ را به شبکه یا سیستم ذخیره و نمایش ارسال می‌کند.

ساختار کابل آرجی 59

درون کابل از جنس مس یا آلومینیوم است. این مغز توسط یک لایه‌ی پلاستیکی مانند فوم پوشیده شده است. نقش این عایق، جدا کردن شیلد از مغزی است و از درهم خوردن تصویر و کاهش کیفیت آن جلوگیری می‌کند.

روی این عایق، لایه‌ای از شیلد دارد که برای جذب نویز محیط استفاده شده. از این رو این کابل‌های تصویری کیفیت‌های گوناگونی دارند که ممکن است به نوع عایق، جنس مغزی آن و غیره مربوط باشد.

مزیت‌هایی که کابل آر جی 59 دارد

کابل آرجی 59

این کابل‌ها تا 500 متر می‌توانند به خوبی هدایت تصویر را انجام دهد و افت کیفیت تصویر در این مسافت توسط این کابل بسیار کم است. از این رو برای محیط‌های بزرگ مانند باغ، ویلا و خانه‌های بزرگ می‌توان از آن استفاده کرد.

استفاده از این کابل بسیار راحت است و برای انواع دوربین‌ها می‌توان از آن بهره برد.

کابل کواکسیال یا ارجی 59 از پنج قسمت تشکیل شده است.

مغز کابل

مغز کابل که عمدتا جنس مس وار یا مخلوطی از مس و آلیاژ است (نکته :به دلیل قیمت بالای مس خام در کابل های کواکسیال متعارف در بازار ایران مغز کابل های کواکسیال یا کابل آرجی ۵۹ به صورت مس وار است).

لایه پی وی سی یا غلاف مغز کابل

لایه پی وی سی یا غلاف مغز کابل که از جنس پی وی سی یا پلاستیک متراکم است , که وظیفه جدا کنندگی مغز کابل از فویل کابل و قابلیت نوسان گیری در محیط های دارای فرکانس بالا را دارد که در انتقال دیتای تصویر دوربین های مداربسته انالوگ و ای اچ دی بسیار مهم بوده و عامل انتقال دیتای تصویر فقط مغز کابل بوده و بسیار مهم است.

لایه سوم

لایه سوم فویل کابل کواکسیال میباشد که وظیفه نوسان گیری را بر عهده دارد و برای انتقال دیتای تصویر بدونه نویز دوربین های مداربسته بسیار حائز اهمیت میباشد.

لایه چهارم

لایه چهارم و مهمترین بخش کاهش نویز و کاهنده مغناتیس بر روی کابل های دوربین های مداربسته , شیلد یا لایه متراکم و بافته شده از لایه های نازک سیم های مسی و یا آلومینیومی است که محیط هادی و بدونه نویز را برای جابجایی دیتای تصویر دوربین های مداربسته آنالوگ و ای اچ دی فراهم می آورد.

لایه پنجم

لایه پنجم و انتهایی کابل های کواکسیال رویهPVC و یا پلاستکی تیره رنگی است که ۴ لایه قبلی را به صورت مداوم و محکم کنار یکدیگر نگه داشته و باعث ثبات ۴ لایه دیگر می شود.

کابل های RG59

کابل های RG59 از عمده و پر مصرف ترین موارد کابل مورد استفاده در زمینه دوربین های مداربسته می باشد که عمدتا برای انتقال تصویر و یا به زبان ساده تر برای جابجایی دیتای تصویر به منظور پردازش در دستگاه رکوردر یا DVR مصرف می شود.

کابل کواکسیال RG59 عمدتا ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مسافت را به خوبی کاور میکند و مقدار قابل توجهی سیگنال تصویر دوربین های مداربسته آنالوگ و AHD را انتقال می دهد.

نسل جدید کابل های کواکسیال، کابل های ترکیبی است که به همراه کابل کواکسیال تک سیم دو رشته برق نیز امتداد میابد و امکان این مهم را فراهم میسازد که برق مصرفی هر دوربین مداربسته به همراه کابل تصویر مشخص شود.

استفاده از کابل ترکیبی چند مزیت داردکابل آرجی 59 و ترکیبی

قابلیت یکپارچه سازی و قراردادن تغذیه دوربین ها در یک نقطه متمرکز (نکته : در صورت استفاده نکردن از این کابل به صورت اجباری باید برق دوربین های مداربسته را یا از نزدیک ترین پریز برق تامین کرد ،که این امر باعث نا امن بودن و امکان قعطی را شامل میشود ؛ ویا باید یک سیم برق را به صورت مجزا در کنار کابل تصویر دوربین های مداربسته ادامه داد که توجیح اقتصادی ندارد و مقرون به صرفه نیست).

از دیگر محاسن کابل ترکیبی دوربین های مداربسته قابلیت یکپارچه سازی برق کلیه دوربین ها را میسر میسازد و امکان استفاده از منبع تغذیه را فرآهم می کند و میتوان با محاسبه مقدار کابل مصرفی و مقدار آمپر اتلاف شده در طول سیم از منبع تغذیه با توان مورد نیاز استفاده کرد و پکیج دوربین های مداربسته را ایمن ساخت.

مزیت دیگر کابل ترکیبی این است که به دلیل جمع شدن برق ها در یک رک میتوان از یو پی اس برای برق استراری استفاده کرد و پکیج دوربین مداربسته خود را ایمن کرد و از قطعی تصویر جلوگیری کرد

دانیال نور

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...