روش‌های سیم کشی در مدل توکار

در روش سیم‌کشی توکار، موقعیت سنجی اهمیت خاصی دارد. کارشناس برقکاری ساختمان باید بهترین و اقتصادی‌ترین روش برق کشی را با حفظ معیار‌های مهم اجرا کند. روش‌های متداول این سیم کشی ساختمان عبارت‌اند از:

۱سیم‌کشی توکار به وسیله جعبه تقسیم:

این روش سیم کشی ساختمان در گذشته بسیار متداول بود که در نقطه‌ای معین از دیوار (معمولاً در بالای کلید‌ها و پریز‌ها) یک جعبه تقسیم قرار می‌دادند و از داخل این جعبه سیم‌های لازم خارج می‌شدند. البته این شیوه تقریباً منسوخ شده است و حتی استفاده از آن را غیرقانونی اعلام کرده‌اند

77152 551
۲- سیم‌کشی توکار به وسیله جعبه کلید و پریز:

در این روش فضایی داخل دیوار در نظر گرفته می‌شود که جعبه کلید یا پریز در آن قرار می‌گیرند که علاوه بر حفظ زیبایی با باز کردن پیچ‌ها و در آوردن بخش بیرونی کلید و پریز به راحتی می‌توان به سیم‌ها دسترسی داشت.

پریز
۳- سیم‌کشی توکار به وسیله جعبه فیوز:

در این روش با توجه به میزان نیاز به برق در بخش‌های مختلف فضای ساختمان، می‌توان با کنترل چگونگی توزیع برق و با بردن سیم‌ها به داخل جعبه فیوز از آن جا توزیعشان کرد. مزیت این روش سیم‌کشی نسبت به جعبه تقسیم و قوطی کلید این است که در صورت بروز مشکلات فنی و نیاز به بررسی مجدد، عیب‌یابی بسیار آسان خواهد بود البته این روش نسبت به روش‌های دیگر پرهزینه‌تر است.

جعبه فیوز

منبع : address.ir و tadbirkara.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...