حل معضلات شرکت و بازار، بدون مدیریت دولت ممکن نیست

حل معضلات شرکت و بازار، بدون مدیریت دولت ممکن نیست

مدیرعامل شرکت الکتروسیم هدایت:

حل معضلات شرکت و بازار، بدون مدیریت دولت ممکن نیست

مدیرعامل شرکت الکتروسیم هدایت گفت: بزرگ‌ترین معضل این صنعت، عدم ثبات بازار، کمبود نقدینگی و کاهش میزان تقاضا است که هیچ یک از این موارد تنها توسط تولیدکننده حل نمی‌شود و به مدیریت درست و منسجم دولت، همراه با برنامه‌ریزی و ترسیم اهداف منطقی نیاز دارد

حمید کمالی کرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت:

شرکت الکتروسیم هدایت تولیدکننده انواع سیم و کابل‌‌های ساختمانی، ابزار دقیق و خورشیدی است. برای ساخت محصولات نام برده، از مس به عنوان هادی و از گرانول PVC، XLPE و هالوژن‌فری به عنوان عایق استفاده می‌کنیم. مس را به صورت مفتول از بورس کالا و گرانول را از شرکت‌های داخلی تهیه می‌کنیم و می‌توان گفت در تامین مواد اولیه با مشکل خاصی مواجه نیستیم.

وی افزود: سیم و کابل‌های تولیدی این شرکت، در ساختمان‎‌سازی و به طور گسترده در صنایعی همچون لوازم خانگی و نیروگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. همچنین در برخی از صنایع، کابل‌های تخصصی و ویژه‌ای به کار گرفته می‌شود که مجموعه الکتروسیم هدایت قادر به تولید این نوع سیم و کابل نیز است.

مدیرعامل شرکت الکتروسیم هدایت تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین محصولی که توسط مهندسان و پرسنل مجرب مجموعه تولید و عرضه می‌شود کابل‌های خورشیدی بوده که مواد اولیه و نوع تکنولوژی تولید آن با سایر سیم و کابل‌ها متفاوت است. همچنین تجهیزات آزمایشگاهی ساخت این نوع محصول با سایر سیم و کابل‌‌ها متفاوت بوده و به دانش فنی و تجریه ویژه‌ای نیز نیاز دارد. فرایند تولید برای کابل خورشیدی نسبت به سایر سیم و کابل‌ها سخت‌تر است.

کمالی کرمانی عنوان کرد:

بزرگ‌ترین معضل این صنعت، عدم ثبات بازار، کمبود نقدینگی و کاهش میزان تقاضا است که هیچ یک از این موارد تنها توسط تولیدکننده حل نمی‌شود و به مدیریت درست و منسجم دولت همراه با برنامه و اهداف منطقی نیاز دارد چراکه با ادامه این شرایط، به طور قطعی می‌توان گفت که به زودی صنعت سیم و کابل نیز مانند بسیاری از صنایع با توقف تولید مواجه خواهد شد. قابل ذکر است که در حال حاضر، شرکت ما با معضلات بزرگی روبه‌رو نیست اما شاهد مشکلات عدیده همکاران خود در این حوزه هستیم.

وی ابراز کرد: ما توانستیم علاوه بر پوشش کامل بازار داخلی، محصولات خود را به بازارهای خارجی نیز صادر کنیم البته به دلیل مشکلاتی که در عرصه صادرات وجود دارد، توسط واسطه وارد معاملات بین‌المللی می‌شویم. دو کشور امارات و عراق ازجمله مشتریان دائمی سیم و کابل‌های ایرانی هستند. در تلاش هستیم بازارهای هدف را گسترش دهیم و محصولات خود را به کشورهای اروپایی نیز صادر کنیم.

مدیرعامل شرکت الکتروسیم هدایت در پایان خاطرنشان کرد:

هر مجموعه‌ای باید برای آینده کاری خود طبق توانایی‌هایی که دارد، برنامه و هدف مدونی را تبیین کند و برای اجرای آن حداکثر تلاش خود را به کار گیرد. افزایش میزان صادرات، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مجموعه به حساب می‌آید. همچنین با رصد کردن بازارهای داخلی و خارجی و بررسی محصولات وارداتی درصدد تولید محصولات جدید جهت رفع نیاز مشتریان خود هستیم که میزان واردات انواع سیم و کابل را به حداقل برسانیم که این موضوع بیشتر در تولید کابل‌‌های ابزار دقیق به توجه و بررسی دقیق‌تری نیاز دارد.

منبع : felezatonline.ir و تدبیرکارا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...