کابل کواکسیال

تعمیر کابل‌ کواکسیال

کابل‌ کواکسیال

کابل کواکسیال نوعی کابل است که یک هسته مرکزی مسی با پوشـش پلـی‌ اتـیلن دارد در ضمن دارای کلافـی از جـنس مفتول مسی است که به عنوان عایق نیز جهت جلوگیری از افت جریان ولتاژ عمل می‌ کند. با توجه به این‌ که در برخی از صـنایع الکترونیکی کاهش جریان ورودی و همچنین وجود کمترین اختلاف بین جریان ورودی و جریان خروجـی از اهمیـت بـسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر در جهت دستیابی به این کیفیت مقاومت و کارایی از کابل‌ های کواکسیال استفاده مـی‌شـود. برای نمونه یکی از مـوارد مصـرف ایـن محصول استفاده در برخی از صنایع الکترونیکی نظیر ابزار دقیق، ساخت آنتن‌هـای تلویزیـونی و دوربین‌هـای مدار بسته اشاره کرد. گاهی نیز در صنایع مخابراتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

این نوع کابل به دلیل دارا بـودن کـلاف مسـی بـر روی هسـته مرکزی قابلیت محافظت از جریان ورودی و جلوگیری از افت جریان را نیز دارد. به طور کلـی مـی تـوان این طور بیان کرد که در بسیاری از صنایع الکترونیکی ظریف دارای کاربرد می‌ باشد بنابراین این میزان بهره‌ گیری بالا از این محصول سبب می‌شود آشنایی کاربران با چگونگی تعمیر این محصولات در صورت خرابی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

تعمیر کابل کواکسیال

در مقدمه بالا شما به طور کلی با کابل های کواکسیال آشنا شدید. ادامه مطلب را پی بگیرید تا به نحوه تعمیر یک کابل کواکسیال آشنا بشوید. برای تعمیر یک کابل کواکسیال آسیب دیده حتما لازم است که دلایل مختلفی را بررسی نماییم. ما برای تعمیر این کابل‌های کواکسیال به موارد زیر نیازمندیم :
چسب حرارتی، کاتر، اتصال دهنده کابل و همچنین قلم‌موی رنگ.

مراحل مختلف تعمیرات کابل کواکسیال

ابتدا در مرحله اول به وسیله چسب حرارتی بریدگی‌ها و شکاف‌های احتمالی بر روی کابل خود را به خوبی می‌ پوشانیم، بعد از آن در مرحله دوم قسمت‌های آسیب دیده کابل را به وسیله کاتر از کابل جدا می‌نماییم حالا به مرحله سوم می‌ رسیم که نیاز به شرحی مفصل‌ تر دارد. در مرحله سوم، اتصال بخش‌های انتهایی و آسیب دیده انجام می شود.

بعد از آن که قسمت‌های آسیب دیده را توسط کارتر از کابل جدا کردید نیاز است که بخش‌های انتهایی را به بخش جدا شده پیچانده و متصل نماییم. توجه داشته باشید که این کار را با پیچاندن قسمت دارای پوشش سیاه رنگ کابل آغاز کنید. بعد از آن، قسمت نقره‌ای رنگ را روی پوشش و روکش خارجی کابل تا بزنید. حالا باید قلموی رنگ را بردارید و با استفاده از چسب برق مایع، روی لایه جدید یک پوشش عایق تازه به وجود بیاورید. یادتان باشد پیش از اتصال سیم‌ها به یکدیگر باید صبر کنید تا چسب مایع حسابی خشک بشود.

چنانچه این کار را با دقت و کاملا طبق مراحل بالا انجام بدهید کابل کواکسیال شما به طور کامل رفع ایراد خواهد شد. اما چنانچه بعد از اتمام تمام مراحل و با توجه به این نکته که اطمینان حاصل کرده‌اید مراحل کار تعمیر کابل را به طور دقیق انجام داده‌اید، همچنان کابل شما دچار نقصان و عیب و ایرادی بود، راه دیگری ندارید جز این‌که کابل را تعویض نمایید. در این موارد بهتر است برای رفع ایراد قبلی تلاش مجدد ننمایید.

امیدواریم این مطلب کوتاه، در بازار ملتهب کنونی که قیمت انواع کابل کواکسیال را بسیار بالابرده است، باعث صرفه‌ جویی در هزینه‌ های شما شود.

منبع :lighthome

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...