کابل‌های SWR درون چاهی، محصولی کاربردی و منحصربه‌فرد در صنعت سیم و کابل

مدیر داخلی شرکت توسعه آروین الکترونیک پارس مطرح کرد:

کابل‌های SWR درون چاهی، محصولی کاربردی و منحصربه‌فرد در صنعت سیم و کابل

مدیر داخلی شرکت توسعه آروین الکترونیک پارس گفت: کابل‌های SWR درون چاهی ازجمله کابل‌های استانداردی هستند که در سیستم‌های آب‌رسانی کاربرد دارند و آب هیچگونه نفوذی به آن‌ها ندارد. این نوع کابل به دلیل روکش منحصربه‌فردی که دارد، مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است.

هادی سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: میزان تولید مجموعه با توجه به نیاز مشتری و تقاضای بازار در ماه متغیر بوده و حداقل آن 100 تن است. در خصوص فروش صادراتی نیز باید گفت اغلب با کشورهای همسایه همچون افغانستان مراوده داریم که در صورت مهیا بودن شرایط، سالی یک مرتبه به این کشورها صادرات محصول خواهیم داشت. در وضعیت کنونی کشور همان یک مرتبه نیز با دشواری‌های بسیاری مواجه است و عملا فروش صادراتی شرکت‌‌هایی همچون ما متوقف شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محصول تولیدی شرکت، کابل‌های درون‌چاهی است، این نوع کابل‌ها ضد آب بوده و اغلب در بخش آب و فاضلاب شهرستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت ما با سازمان‌های توزیع برق و آب و فاضلاب کار می‌کند. می‌توان گفت عمده مشتریان کابل‌های درون‌چاهی این دو سازمان هستند. این نوع کابل‌ها برای مصارف گوناگون، اندازه‌های مختلفی دارد. ازجمله اندازه کابل درون‌چاهی 3 در 25، 3 در 75 و 3 در 50 میلی‌متر بوده که رشته سیم‌هایی هستند که روکشی جدا از پلاستیک، دور تا دور این سیم‌ها را می‌پوشاند. کابل‌های معمولی با PVC پوشیده می‌شود اما کابل درون‌چاهی با روکشی به نام SWR پوشیده می‌شوند.

موفقیت کابل درون‌چاهی در عمق 500 متری

مدیر داخلی شرکت توسعه آروین الکترونیک پارس تصریح کرد: روکش SWR توسط مهندسان مجرب شرکت برای اولین بار در کشور ساخته و ثبت اختراع شده است. ویژگی مهمی که این نوع روکش دارد، عدم نفوذ آب تحت هر شرایطی است و این ویژگی موجب شده که کابل‌های درون‌چاهی طراحی و تولید شود و مورد استفاده قرار گیرد. این نوع کابل‌ها را تا عمق 500 متر نیز به زیر آب فرستادیم و بدون هیچ‌گونه خطایی امتحان خود را پس داده است. کابل درون‌چاهی به یک موتور متصل می‌شود و آب را به سمت بیرون چاه می‌کشد و قطره‌ای آب به آن نفوذ پیدا نمی‌کند.

وی عنوان کرد: کابل با روکش PVC در طول مدت مصرف به مرور زمان از بین می‌رود و آب از آن عبور می‌کند که این موضوع در کابل‌های SWR از بین رفته و به طور کامل ضد آب هستند. هادی مصرفی در این نوع کابل‌ها مس است که ماده اولیه را به صورت مفتول هشت میلی‌متر تهیه می‌کنیم و در کارخانه به صورت رشته‌رشته در‌آورده و در دستگاه‌هایی به نام اکسترودر باقی مراحل تولید سیم و عملیات فنی انجام می‌شود. مرحله بعدی، استفاده از SWR یا PVC به عنوان روکش است که هر کدام از آن‌ها متناسب با محصول تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

میزان تولید مجموعه متغیر است

سلیمیان گفت: ما سیم و کابل با روکش PVC نیز تولید می‌کنیم اما عمده تولید کارخانه به محصولی منحصربه‌‌فرد که در واقع کابل‌های SWR درون‌چاهی موسوم هستند، اختصاص دارد که اغلب آبی رنگ بوده و به دو شکل تخت و گرد تولید می‌شوند و با توجه به نیاز مشتری و میزان تقاضا، شکل آن را جهت تولید انتخاب می‌کنیم. به جرات می‌توان گفت شرکت توسعه آروین الکترونیک پاس از معدود تولیدکنندگان کابل‌های درون‌چاهی در سطح کشور محسوب می‌شود و بر اساس سفارش مشتری، میزان تولید متغیری در ماه دارد. به عنوان مثال، سفارش 10 هزار متر کابل درون‌چاهی داریم که بر اساس این میزان، مس مورد نیاز را تامین کرده و ادامه مراحل تولید آغاز می‌شود. به طور کلی ما مشتری‌محور هستیم و بر اساس نیاز و طبق درخواست مشتریان محصول تولید می‌کنیم. همچنین رضایت مشتری شرط اول و آخر فعالیت ما محسوب می‌شود.

وی اذعان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد کشور که قیمت‌ها هر لحظه در حال افزایش است، نمی‌توان محصول را از پیش‌تولید و دپو کرد زیرا ممکن است مواد اولیه یک روز افت شدید قیمت داشته باشد و روز بعد به اوج قیمت برسد. در چنین بازاری عملا انبار کردن ماده اولیه و محصول نهایی عقلانی نیست، در نتیجه بر اساس میزان سفارش مواد اولیه تهیه می‌کنیم و بعد از تحویل آن برای سفارش‌های بعدی به ترتیب و طبق نرخ روز ماده اولیه خریداری می‌کنیم که تا به امروز روند مطلوبی را داشتیم. از لحاظ قیمتی نیز با مشتریان بر اساس نرخ روز قرارداد تنظیم می‌کنیم؛ به طوری که هر دو طرف قرار متحمل ضرر مالی نشوند.

تولید انحصاری کابل‌های با کیفیت

مدیر داخلی شرکت توسعه آروین الکترونیک پارس یادآور شد: هیچ شرکتی نمی‌تواند حتی محصولی مشابه به کابل‌های درون‌چاهی ما را تولید کند. شاید بتوانند روکش ضد آب بسازند اما قطعا مرغوبیت و کیفیت کابل درون‌چاهی واحد آروین الکترونیک پاس با مهر استاندارد و مجوز رسمی را نخواهند داشت.

وی در خصوص چشم‌انداز شرکت توسعه آروین الکترونیک پاس توضیح داد: در شرایط کنونی همین که بتوانیم نیاز مشتریان را به صورت کامل تامین کنیم، قطعا کار بزرگی را انجام داده‌ایم. کابل‌های درون‌چاهی نیز در دو مدل تخت و گرد تولید می‌شود که طبق سفارش مشتری می‌توان طول آن‌ها را کم و زیاد کرد و هر مجموعه دیگری از تولید ورژن جدیدی از کابل‌های درون‌چاهی سخن بگوید فقط بازی تبلیغاتی به راه انداخته است. بنابراین برای آینده مجموعه برنامه تولید محصول ویژه و یا افزایش میزان تولید نداریم و طبق شرایط اقتصادی کشور پیش می‌رویم تا مشاهده کنیم اوضاع به چه سمتی سوق می‌یابد.

کابل‌های درون‌چاهی از نظر شکل ظاهری با هم تفاوت دارند

سلیمیان خاطرنشان کرد: کابل‌های درون‌چاهی گرد و تخت از نظر فنی و نوع عملکرد با یکدیگر تفاوتی ندارند و تنها تمایز آن‌ها در محل استفاده است. در بعضی مکان‌ها به دلیل شکل خاص محل ورودی چاه نوع تخت به ‌کار گرفته می‌شود و در مواقع لزوم نیز نوع گرد آن استفاده می‌شود و به جز این دو نوع، کابل خاص دیگری برای استفاده درون‌چاهی ساخته نشده است. یکی از مواردی که در کابل‌های تخت به ندرت دیده شده، عبور سخت آب از داخل آن‌ها است که در نتیجه مشتریان خواهان کابل‌های گرد را بیشتر کرده است.

وی در پایان به مشکلات موجود در صنعت سیم و کابل پرداخت و مطرح کرد: تنها مشکل عمده‌ای که با آن مواجه هستیم، تامین ماده اولیه یا به عبارت بهتر تهیه مس است. ما مس مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری می‌کنیم و با وجود اینکه مس تولید داخل است اما نوسانات بورس فلزات لندن و نرخ ارز به شدت قیمت‌‌های بورس کالا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تغییرات لحظه‌ای قیمت‌ مس، تهیه آن را دشوار کرده و اکنون به بزرگ‌ترین چالش ما تبدیل شده است.

منبع : felezatonline.ir و tadbirkara.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...