همه چیز در مورد کابل کواکسیال

کابل کواکسیال چیست؟

مطمئنا اکثر مردم در مورد کابل کواکسیال یا کابل RG-59 شنیده اند و یا می دانند برای چیست و چه کاربردی دارد. حتی امکان دارد که اسم مستعار آن به نام کواکس یا نام های اختصاری RG-6 یا کابل RG-59 را زیاد شنیده باشید. با ما همراه باشید تا به طور جزیی به بررسی کابل کوکسیال و موارد استفاده و کارایی آن بپردازیم.

کابل کواکسیال نوع خیلی رایج از کابل انتقال داده های محافظت شده می باشد که از دو رسانا ساخته شده است و به طور هم محور جهت دار شده اند اما توسط یک لایه عایق از هم جدا شده اند. اجزای درون کابل کواکسیال به طور جزیی در زیر توضیح داده می شود:

هسته کابل کواکسیال شامل سیمی فلزی می باشد که اولین رسانای مود در سیم است. این هسته با یک لایه از عایق ضد برق غیر رسانا پوشیده شده است که دور خود این عایق با تور فلزی، فویل و یا قطیان پوشیده شده است. قیطان رسانای دوم این سیم می باشد. در آخر کل سیم در جلد خارجی محافظی یا پوششی پیچیده شده است که همه چیز را کنار هم نگه می دارد.

کابل کواکسیال در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

این سوال واقعا به جاست! کواکس طراحی شده است تا سیگنال هایی با فرکانس بالا را حمل کند و از آن سیگنال ها در برابر اینترفرنس های الکترو مغناطیسی (EMI) محافظت کند. بیشتر مردم شاید با سرویس کابل تلویزیون (CATV) سر کار داشته باشند و یا احتمالا خیلی دوست دار این نیستند که خاطرات به هم پیچیدن و درست کردن پشت تلویزیون را امتحان کنند و آخر کابل را به خروجی روی دیوار و به پشت تنظیمات تلویزیون وصل کنند. اما جالب توجه است که این نوع کابل ها در بسیاری از دیگر تجهیزات پیدا می شوند مانند رسانه های رادیو تبلیغاتی، رادیو آماتوری، سیستم های کابل زیر دریا، دوربین مدار بسته (CCTV)، تجهیزات ویدیویی خانه و نرم افزارهای اترنت پهن باند.

RG در کابل کواکسیال مدل RG-6 و یا کابل RG-59 برای چیست؟

لابد پاسخ شما این خواهد بود که شاید به معنی این است که خیلی خوب هستند و یا این نوع کابل RG-59 یا RG-6 سرعت بیشتری دارند و یا شایدم مربوط به گروه های راک استار باشد؟ مطمئنا هیچ کدام از این ها پاسخ درست نخواهد بود. بلکه کاشف به عمل آمده است RG کوتاه شده عبارت RADIO GUIDEبه معنی راهنمایی رادیویی می باشد. ریشه این عبارت به زمان جنگ دوم جهانی بر می گردد. در آن زمان نیروهای نظامی از کابل کواکس خیلی زیاد استفاده می کردند و دسته ای استاندارد ها را توسعه دادند تا درجات مختلف و برنامه های خود را توسعه دهند.

ین عبارت طوری همه گیر شده که حتی امروزه شهروندان و مردم در سرتاسر دنیا این کابل را با عبارت RG و اعداد واقعی کنار آن می شناسند. در واقع قابل توجه است بدانید که این عبارات امروزه در ارتش منسوخ شده اند و امروزه از محافظ های ویژه ای به نام MIL-C-17 استفاده می شود.

منابع : tadbirkara.com و پارس الکتریک و irancoaxial.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...