آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG

امروز در انزل وب قصد داریم نحوه ساخت کابل OTG (بخوانید او تی جی) را به شما کاربران گرامی آموزش دهیم. شما از طریق این کابل ها می توانید فلش، ماوس، کیبورد و دستگاه های دیگری که از USB پشتیبانی می کنند را به گوشی موبایل یا تبلت اندرویدی و آیفون خود وصل کنید و از آنها استفاده کنید.

چگونه کابل OTG بسازیم؟

برخی از گوشی های اندروید و تبلت های اندرویدی امروزی از پورت USB OTG پشتیبانی می کنند. از طریق این پورت کاربران می توانند دستگاه های ورودی USB استاندارد (مانند کیبورد و ماوس و یا حتی دستگاه های ذخیره سازی که از USB پشتیبانی می کنند) را به گوشی خود وصل کنند. با این حال تنها چند تبلت اندرویدی وجود دارند که مجهز به پورت هاست USB یا کانکتور ماده نوع A هستند. برخی از سازندگان تلفن موبایل در هندست گوشی های خود از پورت های هاست USB استفاده می کنند که معمولا دستگاه هایی که حاوی این پورت هستند گرانتر هستند. همچنین دستگاه های ساخت اپل نیست دارای کابل LIGHTNING و پورت مخصوص خود هستند که امکان پورت اتصال کابل به مادگی USB برای درست کردن کابل او تی جی آیفون وجود دارد که در ادامه بیشتر آن را بررسی میکینم.

002 2

برای اتصال یک گوشی اندروید به یک دستگاه USB استاندارد شما نیاز به تبدیل کابل USB به USB نوع A یا کابل های OTG دارید. شما می توانید کابل های تبدیل را از بازار خریداری کنید. مبدل ها یا کابل های OTG به شما امکان انتقال فایل را می دهد. این کابل دارای ۲ سر است که یک سر آن USB ماده و سر دیگر کانکتور میکرو USB است. با استفاده از این کابل شما برای انتقال فایل های خود دیگر به کامپیوتر نیاز ندارید. در تصویر زیر شما می توانید USB ماده و نر نوع A را مشاهده بفرمایید.

003

در پست امروز ما قصد داریم نحوه ساخت کابل OTG را به شما آموزش دهیم که البته قیمت زیادی هم ندارد. قبل از ساخت کابل OTG ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما از ورودی OTG پشتیبانی می کند

نحوه ساخت کابل OTG از کابل USB

شما برای ساخت کابل OTG به لوازم زیر نیاز دارید:

  • کابل USB میکرو یا مینی
  • سیم
  • چاقوی تیز یا پیچ گوشتی
  • لحیم
  • سیم بر
  • چسب حرارتی

در ابتدا ما باید کانکتور USB میکرو را باز کنیم و پوشش بیرونی را برداریم تا به جامپرها دسترسی پیدا کنیم، برای این کار ما از چاقو یا پیچ گوشتی می توانیم استفاده می کنیم.

004

بعد از اینکه پوشش های بیرونی را جدا کردید امکان دارد یک قالب پلاستیکی سفید را مشاهده کنید که باید آن را هم بردارید. بعد از برداشتن پوشش ها شما ۵ پین مشاهده می کنید.

  1. پین ۱- vcc یا ۵ ولت مثبت
  2. پین ۲- دیتا
  3. پین ۳- دیتا
  4. پین ۴- بدون استفاده
  5. پین ۵- زمین

در اینجا شما باید پین ۴ را به پین ۵ لحیم کنید. ما به این خاطر این کار را می کنیم چون پورت USB چهار پینه است اما USB میکرو پنچ پین دارد. شما می توانید از یک سوئیچ کوچک برای اتصال پین ۴ و ۵ هم استفاده کنید. بعد از لحیم کاری پوشش های بیرونی را با دقت با چسب حرارتی بچسپانید. انتهای دیگر کابل که دارای یک کانکتور USB نر است را باید به ماده تبدیل می کنیم.

005

برای این کار عایق کابل را بر می داریم تا ۴ رشته سیم رنگی پیدا شود بعد سیم را طوری دست بگیرید که قرمز در سمت راست تان باشد.

006

سیم قرمز را به اولین جامپر سیم سفید را به دومین جامپر سیم سبز را به سومین جامپر و سیم سیاه را به آخرین جامپر لحیم کنید. بعد از اتمام کار می توانید قسمت های لحیم شده را عایق کاری کنید. حالا می توانید کیبورد، ماوس، فلش خود را از طریق کابل OTG که ساختید به گوشی تان وصل کنید.

007 1

منابع : tadbirkara.com و پارس الکتریک و anzalweb.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...