آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG (بخش دو)

این مقاله در ادامه مقاله آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG می باشد .

اگر می خواهید این آموزش را تکمیل تر یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم که مقاله …… را ابتدا مطالعه کنید .

008 1

برای یادگیری نحوه ساخت کابل OTG اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید یک کانکتور USB استاندارد ماده و کانکتور USB نر نوع B است که می توانید از فروشگاه های الکترونیکی خود خریداری کنیدکه درحال حاضر قیمتی حدود ۵۰۰ تومان دارند. علاوه براین شما نیاز به سیم مسی بسیار نازک دارید. ۴ رشته سیم هم اندازه را برش دهید که در اینجا ما طول سیم ها را ۱۰ سانتی متر در نظر می گیریم این به سلیقه شما بستگی دارد که طول سیم چقدر باشد. علاوه بر این به یک قطعه بسیار کوتاه سیم نیاز داریم تا به عنوان مد OTG از آن استفاده کنیم.

008 1

در اینجا باید سیم های برش داده شده را به کانکتور USB ماده لحیم کنیم. به همین دلیل مقداری از روکش سیم را بر می داریم تا کار لحیم کاری به درستی انجام شود.

009

USB استاندارد دارای ۴ پین است که پین های قرمز و سیاه ولتاژ ورودی و زمین و پین های سبز و قهوه ای هر دو دیتا مثبت و منفی هستند. پس از اینکه سیم ها را لحیم کردید می توانید از لوله های عایق برای پوشاندن محل اتصال استفاده کنید.

010

حالا طبق نقشه ای که در عکس زیر مشاهده می کنید طرف دیگر سیم را به USB میکرو وصل کنید.

011 1

در نحوه ساخت کابل OTG فراموش نکنید از لوله ای عایق برای پوشاندن سیم و اتصالات استفاده کنید. اگر این لوله ها را در اختیار ندارید می توانید از چسب سیم کشی استفاده کنید.

012

کار ما به پایان رسید و شما می توانید با استفاده از کابل OTG که ساختید ماوس، کیبورد، فلش و غیره را به گوشی خود وصل کنی

013

آموزش نحوه ساخت کابل OTG برای آیفون ، آپید و..

برای آموزش نحوه ساخت کابل OTG آیفون شما نیاز به پورت اتصال به گوشی کابل شارژ آیفون و پورت مادگی USB دارید.اکثر مراحل همانند مراحل ساخت کابل OTG اندروید است و بعد جدا کردن و تهیه کردن قطعات مورد نیاز ما از یک سیم مسی و لحیم برای اتصال قطب مثب و منفی (در بالا توضیح داده شد) دو کانکتور و سپس به ترتیب برای اتصال تمام بخش های دو پورت به یکدیگر استفاده میکنیم. مراحل ساخت در تصویر زیر گویا است :

014

در صورتی که نیاز دارید کابل شما کمی بلند تر باشد بخش مادگی USB را به همراه سیم تهیه کنید و سپس کابل های بخش مادگی را به پورت دیگر متصل کنید.

015 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...