کابل ابزار دقیق

مقدمه

در این مطلب با ساختار کابل ابزار دقیق و کاربردهای این محصول بیشتر آشنا خواهیم شد و به شما خواهیم گفت که از این کابل ها بیشتر برای چه کاربردی استفاده می شود.

موارد استفاده از کابل ابزار دقیق را بیشتر بشناسید

فناوری های اندازه گیری و کنترل، امروزه بسیار پیشرفت کرده اند؛ به خصوص در نیروگاه ها برای تنظیم بسیاری از دستگاه ها، اتاق کنترل راه اندازی می شود. برای انتقال اطلاعات مابین دستگاه ها و افراد باید از این نوع کابل استفاده نمود که در این مقاله این قطعه را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد. این کابل امروزه به یکی از مهم ترین وسایل برای مراکز صنعتی و نیروگاه ها تبدیل شده و دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد.

در این مقاله شما را با ساختاراین کابل و کاربردهای این محصول بیشتر آشنا خواهیم نمود و به شما خواهیم گفت که از این کابل ها بیشتر برای چه وسایلی استفاده خواهد شد. برای خرید این محصول نیز می توانید با سایت فروش شرکت سیمند کابل ارتباط برقرار کرده و به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهید که این روش برای دسترسی به انواع محصولات سیم و کابل به خصوص کابل های ابزار دقیق بسیار مناسب می باشد.

کابل ابزار دقیق 1

کابل ابزار دقیق چیست؟

برای اینکه با کابل مورد استفاده در ابزار دقیق بیشتر آشنا شوید، اول بهتر است با تجهیزات ابزار دقیق آشنایی پیدا کنید. ابزار دقیق به مجموعه دستگاه هایی گفته می شود که در صنعت مورد استفاده هستند و با دریافت سیگنالی تغییر وضعیت نسبت به وضعیت فعلی پیدا می کنند و یا کاری که برنامه ریزی شده اند را با دریافت سیگنالی خاص انجام می دهند که به این دستگاه ها در صنعت اصطلاحاً ابزار دقیق گفته می شود.

ولی برای اینکه بستر مناسب جهت ارسال و دریافت این سیگنال ها وجود داشته باشد و شما بخواهید بدون وجود نویز و خرابی سیگنال ها را ارسال کنید، باید از کابل های مخصوصی که در این زمینه تولید شده و در بازار عرضه می شوند، استفاده نمایید که به این کابل ها، کابل های ابزار دقیق گفته می شود.

کاربرد این کابل در صنعت ابزار دقیق بسیار حیاتی است و می تواند بازده و طول عمر وسایل ابزار دقیق را با افزایش چشمگیری همراه نماید. در ادامه شما را بیشتر با ساختار این محصول و انواع آن آشنا خواهیم نمود.

کابل ابزار دقیق 2

انواع و ساختار کابل های ابزار دقیق

ساختار این کابل ها در بیشتر مدل ها یکسان است و از یک هادی برای انتقال سیگنال ها استفاده شده است که معمولا سیم های مسی قلع اندود شده می باشند که به صورت تکی، زوج به هم تابیده یا افشان، بسته به نوع، مورد استفاده قرار می گیرد. روکش روی این کابل ها مخلوطی از HFFR,PV و PVC می باشد.

برای جلوگیری از ورود نویز و اطمینان خاطر نیز از یک لایه بافت یا نوار فویل آلومینیوم یا نوار مسی استفاده می شود که علاوه بر جلوگیری از ورود نویز، کیفیت سیم را تا چندین برابر افزایش می دهد.ساختار کلی کابل ابزار دقیق شاید با هم متفاوت باشد ولی به طور کلی از این شیوه برای تولید این محصول استفاده می شود.

SSSSSSSSSSSS

موارد استفاده

همانطور که گفته شد در صنعت و نیروگاه ها دستگاه هایی وجود دارند که برای تغییر حالت خود باید از اتاق کنترل دستورات مورد نیاز را دریافت نمایند که در این صورت باید از کابل های ابزار دقیق استفاده نمایید.

این کابل ها با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا روز به روز پیشرفته تر تولید می شود و برای خرید آن باید به نوع و موارد مصرف دقت نمایید. لازم به ذکر است که برخی از انواع این کابل دارای ضخامت و وزن بسیار بالایی می باشند.

کابل ابزار دقیق 4 1340x800 1

منابع : tadbirkara.com و پارس الکتریک و sbargh.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...