ده مورد از بزرگ‌ترین نظریات و اختراعات تسلا

نیکولا تسلا (به انگلیسی: Nikola Tesla) (زاده ۱۰ ژوئیه ۱۸۵۶ – درگذشته ۷ ژانویه ۱۹۴۳)، مخترع، مهندس برق، مهندس مکانیک و آینده‌نگر صرب‌تبار آمریکایی بود. وی بیشتر برای نقشش در طراحی سیستم نوین برق‌رسانی براساس جریان متناوب شناخته می‌شود. به پاس خدماتش، یکای چگالی شار مغناطیسی در سیستم SI، به نام وی، تسلا است.

۱۰- مهار کردن امواج کیهانی

تسلا عقیده داشت اگر بتواند ماشینی مناسب برای مهار این انرژی بسازد، می‌‌تواند مشکلات انرژی در دنیای کنونی را برطرف کند. او معتقد بود که اجزاء بسیار کوچک با شارژ الکتریکی کم به صورت روزانه با سرعتی بالاتر از سرعت نور، بصورت باران بر روی زمین می‌‌بارند.

002 16

۹- الکترودینامیک‌‌های القائی

تسلا پدر جریان متناوب یا AC است، اما همواره رویای دنیایی که بصورت بی‌‌سیم انرژی خود را تامین ‌می‌‌کند را در سر می‌‌پروراند. برای عملی کردن این رویا، او پیشنهاد ساخت سیستم بی‌‌سیم جهانی را داد، که در آن برج تسلا انرژی و الکتریسیته را بصورت بی‌‌سیم به کل دنیا مخابره می‌‌کرد. او سعی در اثبات عملی بودن این ایده‌‌ی خود با استفاده از کویل تسلا، که با فاصله‌‌ای چند سانتی‌‌متری می‌‌توانست لامپ کوچکی را روشن کند، داشت.

003 12

۸- آتش‌ سرد

جریان الکتریسیته‌‌ای با ولتاژ ۲/۵ میلیون ولت که دائما در حال تناوب بود، انرژی خود را به بدن انسانی که بر روی صفحه‌‌ای فلزی ایستاده است، منتقل می‌‌کرد. تصور این صحنه خود بسیار شگفت‌‌انگیز است. فردی در بین آتش میلیون‌‌ها ولت الکتریسیته محاصره شده و رعدهای الکتریسیته او را در بر گرفته‌‌اند. این روش با توجه به رسانا بودن بدن انسان به نظر عملی است و حتی می‌‌توانست تمیزی بهتری نسبت به صابون و آب به ارمغان آورد.

004 3

۷- تسلاسکوپ

وسیله‌ای برای ارتباط با موجودات بیگانه. تسلا مدعی بود که در موارد مختلف توانسته است با موجوداتی غیرعادی ارتباط برقرار کند، اما این ادعای او هیچ‌ وقت به اثبات نرسید. او ادعا می‌‌کرد زمانی که در آزمایشگاه خود در کلرادو مشغول کار بود، صداهایی عجیب می‌‌شنید که مانند آن را قبلا جایی بر روی زمین نشنیده بود. او این صداهای کلیک مانند را در حال کار بر روی مخابره‌‌کننده‌‌ی مغناطیسی خود شنیده بود. کلیک‌‌ها بصورت واضح و در دسته‌‌های یک تا چهار عددی منتقل می‌‌شدند، که شباهت زیادی به کدهای مورس داشتند.

005 2

۶- اشعه‌ی مرگبار

تسلا به شدت مخالف جنگ بود و تلاش بسیاری برای ساخت اشعه‌‌ی مرگبار و جلوگیری از وقوع آن به خرج داد. اشعه‌‌ی مرگبار در اصل به عنوان شتاب‌‌دهنده‌‌ای برای ذرات عمل می‌‌کرد که می‌‌توانست دسته‌‌ای از ذرات با انرژی بالا را تا فاصله‌‌ی ۴۰۰ کیلومتری پرتاب کند. او مدعی بود این دستگاه می‌‌تواند موتورها را ذوب کرده و هرگونه هواپیمایی را منهدم سازد. تسلا مدعی بود اختراع او می‌‌تواند با هزینه‌ی دو میلیون دلاری، پدافند هوایی نامحدودی را ایجاد کند.

006 1

منابع : tadbirkara.com و پارس الکتریک و elminsider.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...