کابل انتقال تصویر

کابل انتقال تصویر دوربین های مدار بسته

کابل شبکه:

کابل انتقال تصویر :کابل شبکه در ساختار دوربین های مداربسته تحت شبکه جهت اتصال به وب مورد استفاده قرار می¬گیرد. کابل شبکه یک کابل ۸ رشته ای دو زوج ازجنس مس است. رشته های هشت گانه کابل شبکه به صورت دو تایی درهم تابیده شده اند که این ویژگی موجب کاهش نویز در کابل می شود.

کابل انتقال تصویر یا کابل شبکه دسته بندی کابل های دوزوج از CAT1 تا CAT8 را دربر می گیرد که از این بین کابل های CAT5 تا CAT6 را اصطلاحا کابل شبکه می نامند. برای انتقال تصویر با پهنای باند تا ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه از کابل شبکهCAT5 و برای بیشتر از این مقدار تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه از کابل شبکه CAT6 استفاده می‌شود. کابل های شبکه از لحاظ فنی به دو دسته کابل های UTPو STP تقسیم می شوند.

کابل ترکیبی:

نام کابل ترکیبی، برگرفته شده از شکل کابل است که ترکیب کابل تصویر و برق ۱۲ ولت را دارد و برای سهولت کار و کاهش هزینه ها بسیار مناسب است، البته در طول های بسیار بالا استفاده از کابل کواکسیال تک و برق رسانی به وسیله ی کابل برق مجزا پیشنهاد می شود.

کابل صدا:

این کابل که از نامش پیداست وظیفه انتقال صوت را بر عهده دارد. با توجه به سادگی کارکرد میکروفون و عدم نیاز به انرژی الکتریکی خارجی، می‌توان از دو رشته سیم به‌صورت مستقیم از میکروفون تا دستگاه ضبط کننده اتصال برقرار کرد. میکروفون یا برد صدا برای انتقال صدای محیط به مرکز کنترل مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است میکروفون روی دوربین مداربسته باشد که در این صورت دوربین دارای خروجی صدا خواهد بود که به وسیله کابل صدا انتقال صوت امکان پذیر خواهد شد.

کابل انتقال تصویر – کابل های رابط بین دستگاه ضبط و نمایشگر

کابل انتقال تصویر

همچنین کابل‌های دیگری نیز به ‌منظور انتقال دیتای نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انتقال تصویر از دستگاه ضبط به نمایشگر (مانیتور، تلویزیون) از کابل های AV ،VGA و HDMI استفاده می¬شود. کابل HDMI علاوه بر تصویر، صدا را هم انتقال می دهد.

کابل HDMI

یکی از تکنولوژی هایی که در زمینه انتقال صوت و تصاویر ابداع گردید، تکنولوژی کابل HDMI (High-Definition Multimedia Interface) است که به معنی رابط چندرسانه‌ای است. این نوع از کابل¬ها توانایی انتقال همزمان صدا و تصویر را با کیفیت بالا دارند که در سیستم های مداربسته نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع کابل که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است، به‌منظور انتقال صوت و تصویر به‌صورت هم ‌زمان از دستگاه ضبط‌کننده به نمایشگرها و همچنین در سیستم‌های مولتی ‌مدیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارکرد کابل های HDMI بسیار آسان و با کیفیت همراه بوده به همین دلیل از محبوبیت بیشتری در تجهیزات دوربین های مدار بسته برخوردار است.

کابل VGA

VGA مخفف عبارت (Video Graphics Array) است .درگاه VGA دارای ۱۵ پین (DB-15) به صورت سه ردیفی است، البته در استاندارد مینی وی جی ای (Mini-VGA) تعداد این پین‌ها ۱۴ و به صورت دو ردیفی است. این درگاه داده‌های تصویری را به صورت آنالوگ منتقل می‌کند.

اتصال VGA در یک دوره‌ای، استاندارد صنعتی محسوب می‌شد و در حال حاضر یک کابل انتقال تصویر با یک پله عقب‌تر است، کابل VGA یک اتصال صرفا تصویری آنالوگ است که دیگر به ندرت در تلویزیون‌ها دیده می‌شود، با این وجود هنوز هم می‌توانید رد و نشانه‌ای از آن در رایانه‌های شخصی و پروژکتورهای قدیمی مشاهده کنید. اما اگر همین امروز ابزاری دارید که در آن VGA کاربرد دارد و به خوبی هم کار می‌کند نیازی نیست که نسبت به تعویض آن عجله کنید.

کابل VA

کابل AV (AUDIO VIDEO) یک کابل ارتباطی صوت و تصویر است. کابل AV همان ۳ کابل قرمز، سفید و زرد معروف می باشد که یکی برای تصویر و دو تا برای صوت استفاده می شود. این کابل ها از سیستم انتقال آنالوگ استفاده می کنند بنابراین بسیار نویز پذیر هستند به ویژه زمانی که کابل پوشش مناسبی ندارد.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...