نکات مهم سیم آنتن

نکات مهم سیم آنتن

انتخاب بهترین سیم آنتن تلویزیون

نکات مهم سیم آنتن :سیم آنتن بایستی یک تکه باشد برای کابل آنتن تلویزیون تا جایی که امکان دارد از یک کابل یک تکه و مرغوب استفاده کنید. اگر کابل شما دو یا چند تکه باشد باعث افت کیفیت تصویر می‌شود. پس حتما از کابل یک تکه استفاده نمایید.

اگر مجبور هستید که از کابل دو تکه استفاده کنید بهتر است از فیش های رابط کواکسیکال استفاده کنید احتمال دارد شما با پیچاندن سر سیم های آنتن بسیاری از اطلاعات ارسالی یا سیگنالهای تصویر را از دست دهید.

نکات مهم سیم آنتن تلویزیون زمانی که از یک سیم آنتن استفاده می کنید سعی کنید طول سیم بیشتر از 15 متر نباشد تا سینگنال دچار افت نشود. اطلاع دارید که هرچه طول کابل بلندتر باشد سیگنال ها دچار افت بیشتری خواهند شد. اگر به طول بیشتری نیاز دارید بهتر است از سیم های آنتن c4.5 استفاده کنید.نکات مهم سیم آنتن

این سیم دارای کیفیت بالاتری است و به کابل های صادراتی معروف هستند.
شما در وهله اول باید به یک پارامتر مهم توجه کنید و آن انتخاب کابل استاندارد برای آنتن است. دقت کنید اجناس تقلبی و غیر استانداردی که در بازار موجود هستند را خریداری نکنید. و به پارامتر افت سیگنال نیز توجه داشته باشید. که هر چه افت سیگنال یک کابل در طول مشخص کمتر باشد کیفیت آن بهتر است.

آیا سیم آنتن قدیمی برای تلویزیون های ال سی دی مناسب است؟

تلویزیون های پلاسما، ال سی دی تلویزیون های دیجیتال می‌باشند که می توان از کابل تلویزیون های آنالوگ برای آنها نیز استفاده کرد اما برای تلویزیون های قدیمی سیاه سفید نمی‌شود از کابل آنتن تلویزیون رنگی استفاده کرد. کابل تلویزیون ها ی قدیمی سری D و 50 اهم است و کابل تلویزیون های رنگی سری C با امپدانس 75 اهم می‌باشد.

سیم های آنتن را از سیم های برق و لوازم برقی دور نگه دارید.

سعی کنید سیم آنتن تلویزیون را از سیم های برق و لوازم برقی دور نگه دارید تا امواج حاصل از این لوازم برقی باعث افت سیگنال در کابل آنتن نشود، شما با رعایت این نکات قطعا تصویر مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

اتصال سیم آنتن

اتصال سیم آنتن شبیه به اتصال سیم برق نیست! برای کابل کواکسیال مثل این سیم که زیر مجموعه آن محسوب میشود، دارای انواع متفاوتی از فیش‌های نر و ماده می‌باشد.

به منظور ایجاد اتصال بین این فیش‌ها یا کانکتور‌ها به یکدیگر باید از، کوپلر‌های مخصوصی که در بازار وجود دارد استفاده کرد.

باید طول و جنس آن را لحاظ کنید.

نکات مهم سیم آنتندر بازار دو مدل سیم آنتن وجود دارد:

  • سیم های ۳C که به معمولی یا ساده شناخته شده اند
  • سیم های ۴.۵C که به کابل های صادراتی شهرت دارند

به خاطر افت سیگنال زیادتر در سیم های معمولی، برای طول‌های بالای ۱۵ متر، از کابل صادراتی استفاده کنید.

اتصال دو تلویزیون به یک را به کمک اسپلیتر انجام دهید!

وصل نمودن دو تلویزیون به یک یا دو رسیور به آن، روش خاصی دارد. اغلب بدین خاطر که بتوانیم از یک کابل کواکسیال یا سیم آنتن، اتصال بگیریم، این امکان وجود ندارد که مثل سیم برق، با آن رفتار نماییم. باید برای انجام این کار از قطعه‌ای اسپلیتر کمک بگیریم. اسپلیترها، انواع گوناگونی را دارا هستند که هنگام خرید آنها، به تعداد خروجی ها ، و پهنای باند نیز باید توجه کرد.

اسپلیتر یک ورودی و دو خروجی را دارا می‌باشد که بخش ورودی به آنتن و هرکدام از خروجی‌ها به یک تلویزیون یا گیرنده وصل م‌شوند.

این اسپلیتر این توانایی را دارد که از یک سیم آنتن، ۸ خروجی بگیرد.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

دانیـــــال نــــــور

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

منبع :دانیال نور ، ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...