کابل ترکیبی

موارد استفاده کابل ترکیبی

کابل ترکیبی چیست؟ و بیشتر در کجا استفاده میشود

کابل ترکیبی برگرفته شده از شکل کابل است که ترکیب کابل تصویر و برق 12 ولت را دارد ، که به وسیله تاجر های ایرانی این کابل را وارد بازار ما کرده اند گذاشته شده. بیشترین مورد استفاده از این نوع کابل ها در سیستم های مداربسته آنالوگ یا AHD می باشد ، که برای آسانی کار و کاهش هزینه ها بسیار مناسب است .

کابل های ترکیبی معمولا از یک زوج برق و یک کواکسیال RG59 تشکیل شده اند در حال حاضر کابل های کواکس RG6 و… در بازار وجود ندارد.

سیستم های مداربسته برای انتقال تصاویر به انواع مختلفی از کابل های مخصوص نیاز دارند. همچنین برای تامین انرژی الکتریکی آنها نیز باید از کابل برق استفاده کرد.این کابل ها نوعی از کابل های مورد استفاده در بسترسازی دوربین های مداربسته هستند

نکات مهم در استفاده از کابل ترکیبیکابل ترکیبی

معمولا بهتر است از این کابل ها در ساختمان ها و ادارات بزرگ استفاده نکنید. این کابل ها اغلب برای مکان هایی با متراژ کم مناسب هستند. زیرا حداکثر طول کابل کشی با استفاده از نوع مرغوب و تمام مس این کابل ها 60 الی 70 متر است و با توجه به تجربه عملی، عملکرد و کارایی شان در متراژ های بیشتر کاهش می یابد.

جنس فلز بکار رفته در کابل ترکیبی

در هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید بیشترین بازدهی را از کابل کشی خود داشته باشید از نوع تمام مس این کابل ها استفاده نمایید. البته کابل های آلومینیومی نیز تا مسافت 20 متر جوابگو هستند.

مزایا و معایب

  • راندمان و کیفیت بالا
  • تلفات سیگنال کمتر، به دلیل استحکام هادی مرکزی با پهنای باند زیاد
  • جلوگیری از تداخلات الکترومغناظیسی
  • عدم پیچ خوردگی کابل ها

از جمله محاسن این کابل ها سهولت کابل کشی در آنهاست. شما با استفاده از این نوع کابل ها دیگر نیازی به کابل کشی جداگانه برای تغذیه دوربین ها نیاز ندارید که این امر در کاهش هزینه های شما نیز موثر است. تنها اشکال موجود در استفاده از این کابل ها برد کم آنهاست و همانطور که در بالا نیز اشاره شد معمولا تا برد 60 الی 70 متر عملکرد خوبی دارند.

انواع کابل ترکیبیکابل ترکیبی

  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد آلومینیوم، برق آلومینیوم
  • کابل ترکیبی با مغزی مس، شیلد مس، برق آلومینیوم
  • با مغزی مس، شیلد مس، برق مس

نکات خرید کابل ترکیبی

توصیه می شود موقع خرید کابل های ترکیبی، کابل هایی را انتخاب کنید که هادی آنها از جنس مس می باشد، زیرا کابل های ترکیبی تمام مس، عملکرد بهتری نسبت به کابل های ترکیبی با هادی آلومینیومی دارند به همین خاطر می توان از آن برای کابل کشی در مسافت های طولانی تر (60 تا 70 متر) استفاده کرد.

کابل های ترکیبی با هادی آلومینیومی تا مسافتی حدود 20 متر می تواند کیفیت خوبی را در انتقال دیتا و سیگنال ها داشته باشد اما بهتر است از کابل ترکیبی با هادی آلومینیومی در ساختمان های متراژ بالا و ادارات بزرگ استفاده نشود.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است .

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...