مطالبی درباره PLC

مطالبی درباره PLC

plc عبارت است از programmable logic controller یعنی کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی، اگر یک تعریف کلی بکنیم پ ال سی یک نرم افزار کنترل کننده است که در ورودی آن اطلاعات به صورت داده های باینری می باشد ونرم افزار داده ها راطبق برنامه پردازش می کند وخروجی آنرا بصورت فرمانهایی به گیرنده ارسال می کند.

PLC چیست؟

PLC یک جایگزین عالی برای پنل‌های کنترل دستی وابسته به رله‌های منطقی می‌باشد. که امروزه جای خود را در صنایع مختلف باز کرده است. با استفاده از این کامپیوتر دیجیتال صنعتی، می‌تواند فرایندهایی مثل تجهیزات رباتیک و خطوط مونتاژ را کنترل کرد.plc

در عمل، PLC یک کنترلر نرم‌ افزاری می‌باشد که اطلاعات را به صورت باینری دریافت کرده و بر اساس برنامه‌ای که در حافظه خود دارد، پردازش می‌کند. پس از آن نتیجه این پردازش به صورت پیرابند به سمت گیرنده‌ها ارسال می‌شود. در آخر شما هر زمان که خواستید می‌توانید این فرایند پردازشی را تغییر داده و خروجی‌ های مختلفی را به دست آورید. برای خرید plc از نمایندگی برندهای مطرح در ایران، می‌توانید فقط کلیک کنید.

واحد های تشکيل دهنده PLC

در PLC های کوچک ، پردازنده ، حافظه نیمه هادی، ماژل های I/O و منبع تغذیه در یک واحد جای داده شده اند . در PLC های بزرگتر ، پردازنده و حافظه در یک واحد ، منبع تغذیه در واحد دوم و واسطه های I/O در واحد های بعدی قرار دارند.

ابزار برنامه نویسی، که معمولاً یک واحد پردازنده با صفحه نمایش و صفحه کلید می باشد( بعنوان مثال یک کامپیوتر شخصی، یک PLC در خانواده زیمنس ) بع عنوان یک واحد مجزا از طریق سیم به واحد اصلی متصل است.

حافظه ثابت سیستم ، حاوی برنامه ای است که توسط کارخانه سازنده تعبیه شده است. این برنامه وظیفه ای مشابه سیستم عامل DOS در رایانه های شخصی دارد که بر روی تراشه های خاصی بنام حافظه فقط خواندنی قرار گرفته است.

برنامه ثابت در ROM ، در حین عملیات CPU نمی تواند تغییر یابد یا پاک شود . برنامه موجود در این حافظه غیر فرار به هنگام فطع تغذیه CPU نیز حفظ می شود.

اطلاعات حافظه تغییر پذیر بر روی تراشه های نیمه هادی ذخیر می شوند و امکان برنامه ریزی ، تغییر و پاک کردن آنها توسط برنامه ریز میسر است . این حافظه عمدتا از نوع حافظه های RAM انتخاب می گردند. اطلاعات موجود در حافظه های RAM با قطع تغذیه ، پاک می گردند.

اغلب CPU ها مجهز به یک باتری پشتیبان هستند . بنابر این اگر تغذیه ورودی قطع شود و متعاقبا منبع تغذیه نتواند ولتاژ سیستم را تامین کند ، باتری پشتیبان برنامه ذخیره شده در RAM را حفظ می کند . قسمت پردازنده دارای ارتباطاتی با قسمت های مختلف داخل و خارج خود می باشد.

دانیال نور را بیشتر بشناسید …

شرکت دانیال نور در سال ۱۳۷۴ در زمینه طراحی و همچنین اجرای خطوط هوایی ، پست های زمینی و هوایی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف ، و اتوماسیون کارخانه ها شروع به فعالیت نمود و در صنعت کشور بیش از صدها کارخانه و واحدهای تولیدی و خدماتی را در زمینه برق رسانی و تجهیزات برقی یاری نموده است.تکنولوژی انواع کابل برق

این شرکت از سال ۱۳۹۲ اقدام به تاسیس و راه اندازی کارخانه سیم و کابل خود توسط مهندسین مجرب و ماشین آلات اروپایی با نام تجاری پارس الکتریک شهریار در شهرستان شهریار نموده است و همچنین در نخستین ماه های فعالیت خود موفق به اخذ کاربرد علامت استاندارد ملی ایران جهت محصولات خود گردید.

این واحد با هدف مطالعه و تحقیقات جهت دستاورد های جدید در طراحی و تولید سیم و کابل های ابزار دقیق ، خودرویی و کابل های سیلیکونی در حال فعالیت می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...