راهنمای انتخاب و خرید کابل فشار قوی

راهنمای انتخاب و خرید کابل فشار قوی

کابل فشار قوی

کابل فشار قوی بر پایه کاربردشان دارای انواع گوناگونی می باشند و به صورت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. کابل فشار قوی یا همان کابل قدرت (HV) به منظور منتقل کردن انرژی الکتریکی در سیستم‌هایی که ولتاژ نامی آنها بیشتر از ۳۰ کیلوولت از نیروگاه‌ها به شبکه مرکزی و یا شبکه‌های توزیع اولیه می باشد مورد استفاده قرار می گیرند و در درون زمین و یا درون کانال قرار می گیرند.

کابل فشار قوی به منظور منتقل کردن برق در ولتاژ بسیار زیاد کارایی دارد. این نوع کابل‌ بر روی تیربرق‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و ما هرروزانه آنها را مشاهده می کنیم. از کاربردهای دیگر کابل های فشار قوی می توان به منتقل کردن برق ولتاژ بالا در زیرزمین، در فرودگاه و متصل کردن فیبر نوری اشاره کرد. نقطه فعالیت کابل‌های فشار قوی از ۶۳ تا ۲۳۰ کیلوولت می باشد.

ساختار کابل فشار قویکابل فشار قوی

اغلب کابل فشار قوی برق از هسته فولادی و روکش آلومینیومی تولید می‌شود. درست است که آلومینیوم بعد از طلا، نقره و مس، چهارمین فلز رسانای برتر محسوب می شود ولی به تنهایی به منظور تولید کابل فشار قوی برق مطلوب نمی باشد. آلومینیوم در وزن‌های زیاد بیش از حد کشیده می‌شود و به همین علت در ساخت کابل فشار قوی از هسته فولادی بکار برده می شود.

مشخصات و کاربردهای انواع کابل فشار قوی

مشخصات و کاربردهای انواع کابل برق فشار قوی در اصل مشخصات کابل برق فشارقوی با توجه به قطر آن در بازار فرق می کنند. ساختمان این نوع از کابل ها با توجه به کارکردی که دارند متفاوت می باشند.

کابل های فشارقوی در نیروگاه ها و یا شبکه های توزیع اولیه به کار گرفته می شوند. و به صورت دفن در زمین و یا در داخل کانال مورد استفاده قرار میگیرند. سیستم و مشخصات کابل برق فشار قوی امروزی از خطوط هوایی کابل فشار قوی مناسب تر هستند و عایق کابل برق فشار قوی اغلب از جنس PVC است. همچنین یکی دیگر از کاربردهای کابل برق فشارقوی برای انتقال انرژی با ولتاژ نامی بالاتر از ۳۰ کیلو ولت به کار برده می شوند.

مشاوره جهت خرید و قیمت انواع کابل فشار قوی

مشاوران فروش کابل برق فشارقوی همیشه با گذراندن دوره های آموزشی تخصصی ضمن آشنایی با صنف های مختلف در کشور نیاز مشتریان و نحوه و هدف استفاده از سیستم مشاوره جهت خرید و قیمت انواع کابل برق فشارقوی را شناسایی نموده و تلاش بر آن داشته اند تا بهترین محصول پیشنهادی را به در اختیار مشتریان بگذارد. تا مشتریان بتوانند با پرداخت کمترین هزینه بهترین انتخاب را برای خرید انواع کابل برق فشار قوی داشته باشند.

سایت معتبر عرضه انواع کابل فشار قویکابل فشار قوی دانیال نور

سایت معتبر دانیال نور عرضه انواع کابل برق فشارقوی امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمایل خرید محصولات نیز رو به افزایش است. و تولید کنندگان کابل برق فشار قوی نیز با ارایه سایت های معتبر این فرصت را برای خرید کابل برق فشار قوی به مشتریان خود فراهم کرده اند تا کاربران بتوانند یک نوع خرید اینترنتی کابل برق فشار قوی را در فضای مجازی امتحان کنند. و از راهنمایی و قیمت انواع کابل برق فشار قوی و پشتیبانی کامل از این محصولات نیز استفاده لازم را ببرند.

نکات مهم در انتخاب کابل فشار قوی

به منظور استفاده از کابل های فشارقوی انتخاب مناسب سطح مقطع بسیار حائز اهمیت می باشد. با انتخاب درست و مطلوب سطح مقطع میزان بهره برداری اقتصادی از کابل ها به صورت مطلوب می باشد و موجب بهتر شدن و صرفه جویی می شود. در حالت کلی، انتخاب کابل بر اساس معیارهای گوناگونی صورت می گیرد. این موارد عبارتند از:

  • ولتاژ نامی
  • انتخاب سطح مقطع بر اساس میزان جریان دهی کابل
  • توجه کردن به میزان افت ولتاژ مجاز
  • میزان تحمل پذیری جریان اتصال کوتاه به وسیله کابل

ولتاژ نامی کابل فشارقوی باید با سیستمی که در آن، کابل مورد استفاده واقع می شود تناسب داشته باشد. از نکات بااهمیتی که باید به آن دقت گردد، ظرفیت جریان دهی کابل ها می باشد. مناسب ترین مرجع در این مورد، IEC 287 می باشد که به عنوان محاسبه جریان نامی پیوسته کابل ها در ضریب بار 100 درصد است و در هر بخش که نیاز به اطلاعات بیشتری باشد، مرجع ما استاندارد نام برده شده است.

به منظور معین کردن مقدار مجاز جریان در کابل ها باشد باید به تلفات به وجود آمده در کابل و طریقه منتقل شدن گرمای ایجاد شده به سطح کابل و فضای اطراف آن نیز توجه کرد.

عوامل تاثیرگذار بر جریان دهی کابل برق فشار قوی

  • دما

دما یکی از بااهمیت ترین عوامل اثرگذار بر ظرفیت نامی جریان کابل ها است که مواردی از قبیل دمای محیط ، دمای مکان نصب و همچنین دمای مجاز به منظور عایق کابل و ساختمان آن را شامل می شود. دما در هر قسمت، شهر، نقطه و محیط با یکدیگر تفاوت دارد و حتی در فصل های گوناگون سال نیز امکان رخ دادن تغییرات دمایی زیادی می باشد. در حقیقت دائما باید حداکثر و حداقل دما را در آن محیط ویژه پیش بینی کرد و به شکل حساب شده تاثیرات دمای مورد نظر را بر روی کابل ها پیش بینی کرد. از این طریق می توان از صدمات و خطرات آتی پیشگیری نمود.

  • طرح کابل

در تعیین سطح مقطع و اندازه بهینه ی آن طرح کابل نیز مهم می باشد. در واقع نوع طراحی کابل و لایه های مختلف به کار رفته در آن، در تعیین جریان مجاز دارای اهمیت زیادی می باشد. این لایه ها چگونگی انتقال حرارت از هادی به سطح بیرونی کابل را مشخص می کنند.

  • شرایط نصب

شرایط نصب به عوامل متعددی مانند نصب شده در هوا ، مدفون در زمین ، در مجرا ، نوع خاک و … بستگی دارد.

  • مجاورت با کابل های کناری

اگر کابل مورد نظر با سایر کابل ها همسایه باشد، باید به این مورد دقت کرد که ضرایب مطلوبی برای سطح مقطع آنها انتخاب کرد تا از مسائلی که در آینده ممکن است اتفاق افتد پیشگیری شود. در حالت کلی به منظور انتخاب صحیح و مناسب سطح مقطع کابل های فشار قوی باید مسائل بسیاری را در نظر گرفت تا از صدمات جدی پیشگیری شود

بهترین تولید کننده کابل فشارقوی در کشور

بهترین تولید کننده کابل برق فشار قوی در کشور برترین تولید کننده کابل برق فشار قوی در کشور همیشه تلاش می کند بهترین و مرغوب ترین کالا را با طراحی های عالی و آخرین تکنولوژی های روز دنیا و قیمت انواع کابل برق فشار قوی وارد بازار کنند.

این تولید کننده برتر تمرکز برجزیئات و اطمینان از کیفیت تولید و خدمات پس از فروش و رضایت مندی مشتریان را یکی از مهترین هدف های خود در زمینه تولید کابل برق فشاری قوی می داند و همیشه تولید کننده برتر انواع کابل برق فشار قوی در کشور تلاش می کنند که کابل برق فشار قوی باکیفیت را با توجه به نیاز خاص مشتریان خود تهیه نماید.

منابع: دانیال نور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...