تعمیر انواع اینورتر

اینورتر وسیله ای بسیار مهم است که همه باید برای خانه های خود و همچنین محل کار خود داشته باشند. این دستگاه به شما کمک می کند در صورت عدم وجود برق، بتوانید از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات الکتریکی خود استفاده نمایید. اما اگر اینورتری که در دسترس شما هست با برخی از مشکلات روبرو شود و در نتیجه به درستی کار نکند، چه می شود؟ چنین شرایطی منجر به چندین مسئله از قبیل عدم چراغ، بدون مایکروویو و چندین مورد دیگر می شود. بنابراین در این حالت بهتر است مشکلات رایج اینورتر را به همراه راه حل های آن ها بدانید تا بتوانید مشکلات را خودتان حل کنید.

تعمیر اینورتر تهران برق

برخی از این موارد در زیر شرح داده است:

1) اینورتر روشن نشود

روشن نشدن اینورتر یکی از رایج ترین مشکلات اینورتر است. چند دلیل احتمالی برای همین موارد عبارتند از: جدا شدن باتری، سست شدن ترمینال باتری، ضعیف بودن باتری، باتری تخلیه شده یا اتصال معکوس پایانه های و غیره. در صورت خراب بودن سوئیچ برق، باید حتماً آن را برای تعمیر به مرکز خدمات برسانید. در صورتی باتری اینورتر شما معیوب شده باشد، آن را تعویض کنید اما اگر اینورتر از کا افتاد و عملکرد آن قطع شد، برای تنظیم مجدد آن باید دکمه ریست که بر روی دستگاه مشخص می باشد را فشار دهید. اگر باتری دستگاه ضعیف شده است، توصیه می شود آن را برای چند ساعت شارژ نمایید. اگر اینورت شما قدیمی باشد، ایده خوبی است که در کل آن را جایگزین که دستگاه بهتر و به روزتر کنید. اگر ترمینال های باتری شل هستند، آن ها را از نظر خوردگی بررسی کرده و قبل از بستن محکم آن ها، به دقت تمیز نمایید.

2) باتری اینورتر شارژ نمی گردد

یکی دیگر از مشکلات رایج اینورتر، شارژ نشدن باتری است. یکی از دلایل این امر می تواند معیوب بودن باتری باشد و در این حالت باید باتری تعویض شود. از دیگر دلایل احتمالی این امر می توان به یکسو کننده ها، ذوب شدن فیوزها و اتصال شارژ باتری اشاره کرد. در این موارد، شما باید از یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید یا ترمینال های باتری را در برابر خوردگی بررسی کنید.

3) زمان بک آپ (پشتیبانی) بسیار کوتاه

مشکل دیگری که اینورتر با آن روبرو می شود، زمان کوتاه سازی پشتیبانی (بکاپ گیری) می باشد. این مورد می تواند به دلیل مصرف زیاد انرژی باشد و در چنین حالتی، شما باید بار اضافی را بردارید. اگر باتری به درستی شارژ نشده باشد، ممکن است که این مورد به وجود آید. همچنین اگر مقدار الکترولیت باتری کاهش یافته باشد می تواند موجب پدید آمدن این مورد باشد که در این حالت یکی از راه حل ها این است که به طور مرتب باتری را با آب مقطر پر نمایید. به یاد داشته باشید که سطح معادل آب باید بین حداکثر و حداقل حد آب حفظ شود.

4) تغذیه اینورتر فقط در حالت اینورتر کار می کند

اگر این مشکل پیش بیاید، یا ورودی اینورتر متصل نیست یا فیوز ذوب شده است. کابل برق را بررسی کنید و حالت قرار گیری فیوز را تغییر دهید. در این حالت اگر علت نحوه اتصال ورودی و یا محافط ورودی است، باید آن را مجددا تنظیم کنید. یک محافظ ورودی اساساً یک مدار محافظ است که در صورت وجود شرایط ولتاژ بالا، از اینورتر محافطت می کند. برخی دیگر از دلایل مشکلات رایج اینورتر شامل ورودی کم و ورودی زیاد و غیره است. اتفاقی که می افتد این است که در صورت کم بودن ورودی، اینورتر به منبع تغذیه اصلی متصل نمی شود و از این رو فقط در حالت اینورتر کار می کند. اگر دلیل این عیب ورودی کم باشدکه مننجر به کار کردن فقط در حالت اینورتر می شود، باید اطمینان حاصل کنید که طیف گسترده ای از UPS را انتخاب کرده اید. همچنین می توانید برای حل مسئله ولتاژ، یک استابلایزر نصب نمایید.

5) آلارم اینورتر به طور دائم فعال باشد

در خیلی از مواقع ممکن است که زنگ هشدار / آلارم اینورتر به طور دائم کار کند. در چنین حالتی، علت احتمالی می تواند اضافه بار روی اینورتر یا فن خنک کننده گیر باشد. اگر احتمال اضافه بار می دهید می بایت تمام فعالیت هایی که منجر به اضافه بار می شوند را قطع نمایید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، باید اینورتر را به مرکز خدمات ببرید یا برای کمک از یک متخصص ماهر تماس بگیرید. لازم است بدانید که هر اینورتر دارای فن خنک کننده ای است که باید تا زمانی که دستگاه اینورتر شما کار می کند، فعال باشد. اگر فن خنک کننده قادر به حفظ دمای خنک به اندازه کافی برای کار ایمن اینورتر نباشد، اینورتر به طور خودکار خاموش می شود یا زنگ هشدار به صدا در می آید تا به شما اطلاع دهد که دستگاه باید خاموش شود. به همین ترتیب، اگر فن بنا به دلایلی گیر کرده و قادر به خنک کردن اینورتر نباشد، این دستگاه زنگ خطر را به صدا در می آورد تا به شما اطلاع دهد که آن را خاموش کنید.

6) صفحه نمایشگر LCD اینورتر کدهای اشتباه نمایش می دهد

یکی دیگر از مشکلات رایج مربوط به اینورترهایی که ممکن است شما تجربه کار با آن ها را داشته باشید، نمایش کدهای نادرست توسط LCD می باشد. در این حالت، یا یک مشکل داخلی وجود دارد که ممکن است مدار اینورتر نیاز به تعویض داشته باشد یا یک مسئله خارجی وجود دارد. اگر مسئله مورد خارجی است، ممکن است لازم باشد کابل های باتری، سیم های خروجی و ورودی و بار و غیره را بررسی کنید.

7) شنیدن صداهای اضافی از اینورتر

در بعضی مواقع ممکن است شما صداهای اضافی از اینورتر خود بشنوید. این موضوع مهم است که بدانید که هر اینورتری صدایی شبیه به صدای باد از خود تولید می کند که این کاملاً صدایی طبیعی می باشد. اما اگر صدای فن را می شنوید، ممکن است فن شما به تمیز کردن نیاز داشته باشد که فراموش نکنید این کار نیز باید توسط متخصصین مجرب در این حوزه انجام پذیرد. در برخس شرایط نیز ممکن اسن نیاز باشد فن اینورتر تعویض گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...