بررسی اجزای تشکیل دهنده پنل ال ای دی

پنل ال ای دی چیست و چه ساختاری دارد؟

صنعت تولید تجهیزات روشنایی پیشرفت سریع و چشمگیری داشته است. در این میان تکنولوژی LED با استقبال و توجه بسیاری رو به ‌رو شده ‌اند و در انواع نورپردازی از آن‌ها استفاده می‌شود.

یک از انواع چراغ های ال ای دی که کاربرد بسیاری دارند و در فضاهای مختلف می‌توان از آن‌ ها استفاده کرد، پنل ال ای دی 60*60 است. مهم‌ترین دلیل استقبال از این نوع روشنایی این است که مصرف انرژی آن کم است و در عین حال می تواند روشنایی مناسبی را در محیط منتشر سازد. در این مطلب می‌خواهیم از پنل LED و ساختار آن بگوییم.

اجزای پنل ال ای دی کدامند؟

تکنولوژی پنل LED برای نورپردازی از سایر چراغ‌ها متفاوت است. در آن‌ نسبت به سایر لامپ‌ها، تراشه‌های بیشتری وجود دارد و نور بیشتری تولید می‌کند. البته این پنل‌ معمولاً در ابعاد بزرگ تولید می‌شود و به صورت پنل های 60 در 60 که می توانند جهت تامین روشنایی محیط های بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.
انعطاف در طراحی، کیفیت نور، عمر طولانی و استفادۀ شبانه‌روزی، رنگ‌های متنوع و سازگاری با نرم‌افزارهای مختلف از ویژگی‌های مثبت آن است.
شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید این نوع نورپردازی از چه اجزایی تشکیل شده است. در ادامه از ساختار و اجزای تشکیل‌دهندۀ پنل LED می‌گوییم.

قاب پنل ال ای دی

قاب پنل LED معمولاً از آلومینیوم ساخته می‌شود. آلومینیومی که بسیار سبک است و با آخرین تکنولوژی ساخته شده است. جلوی نشت نور و گرما را می‌گیرد. از PVC هم برای ساختن قاب پنل LED استفاده می‌شود، چون هزینۀ کمتری دارد و ایمن‌تر است.

صفحۀ راهنمای پنل LED

صفحۀ راهنما از بخش‌های اصلی و مهم پنل است که نور را هدایت می‌کند و کیفیت نور به عملکرد آن بستگی دارد. کلید اصلی آن باید با کیفیت خوب تولید شود؛ چون اگر ضعیف طراحی شده باشد، نور یکنواخت نمی‌تابد.

دیفیوزر پنل LED

لایۀ مهم دیگر پنل LED دیفیوزر چراغ است. این بخش از پنل نور را به صورت یکنواخت، توزیع و منتشر می‌کند.

صفحۀ بازتابندۀ نور پنل LED

صفحه هدایت‌کننده یا بازتابانندۀ نور حالت جامد دارد و اثر شگفت‌انگیزی روی کیفیت روشنایی و می‌گذارد. صفحۀ انعکاسی پنل LED از مواد نانوتکنولوژی ساخته می‌شود و انعکاس را به نود درصد می‌رساند.

منبع روشنایی پنل LED

مشخص‌ترین و عمومی‌ترین بخش پنل LED لامپ‌های آن است. در این بخش از تکنولوژی معمول LED به عنوان منبع تولید نور در پنل استفاده شده است.

تأمین‌ کنندۀ توان پنل LED

پنل‌های LED سیستم درایور LED دارند. این سیستم باعث می‌شود جریان یکنواخت و ثابت انرژی برای لامپ ساخته شود که دو نوع عایق‌شده و بدون عایق دارند. درایور پنل LED از بیرون قاب پنل تراشه‌های LED و SMD را تغذیه می‌کنند.

تجهیزات نصب پنل LED

برای نصب انواع پنل‌های LED از قلاب‌‎ها، زنجیرهای معلق، پیچ و… استفاده می‌شود.

پنل ال ای دی یا همان پنل های 60×60 می‌تواند جایگزین خوبی برای لامپ ‌های فلورسنت و انواع دیگر روشنایی شود. با این کار هم در مصرف برق صرفه‌جویی می‌شود و هم هزینه‌های تعمیر و نگهداری پایین می‌آید. چون پنل LED برای استفادۀ طولانی‌ مدت در طول شبانه ‎روز بسیار مناسب است و عمر آن از سایر انواع نورپردازی بیشتر است.
در انتخاب پنلLED باید به رنگ و میزان گرمای رنگ محیط و تناسب آن با لامپ ‌ها توجه کرد. همچنین باید وسعت فضایی که برای آن در نظر گرفته شده بررسی شود و متناسب با گسترۀ مورد نظر از این نوع روشنایی استفاده شود.

منبع :lighthome

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات

شبکه های اجتماعی

محصولات

محصولات

در دانیال نور بیابید...