کابل های تخت آسانسوری

استاندارد:

IEC 60227، ISIRI 6-607

ولتاژ اسمی:300/500 ولت و 450/750 ولت

ساختمان :هادی از جنس مس کلاس 5

عایق :از جنس پی وی سی

روکش:از جنس پی وی سی

موارد مصرف:

این نوع کابل ها برای آسانسورها و باللابرها در تاسیساتی که طول معلق وآزاد آنها از 35 متر وسرعت حداکثر آنها از 16 متر برثانیه بیشتر نشود به کار می رود.

استفاده از این کابل ها در مواردی که در این حدوده نیستند موضوعی است که بین خریدار و سازنده مورد بحث قرار میگیرند. این کابل ها علاوه بر شکل تخت به صورت گرد نیز قابل تولید میباشد،که با استاندارد های زیر نشان داده می شود.

iSIRI 71C -ISIRI 71F-706

♦کابل تخت آسانســــوری♦

کابل های تخت آسانسوری

کابل های تخت آسانسوری : کابل‌های برق به دو صورت تخت و گرد ساخته شده اند که نوع تخت اکثرا در آسانسور، بالابر و جرثقیل، نصب سینی کابل، نقاله‌ها و… استفاده می‌شود. کابل افشان تخت آسانسوری یک کابل تخت پهن می باشد که می‌تواند پیوند بین تابلو فرمان آسانسور و کابین را معین کند.اغلب تمام رشته‌هایی که در این کابل‌ها وجود دارند به صورت موازی هستند که از یک رویه یا روکشP.V.C، لاستیک پوشیده شده‌اند.

برتری کابل افشان تخت آسانسوری ، انتقال جریان الکتریکی بالا ، استحکام بالا ، سبک بودن ، ثبات الکتریکی و انعطاف‌پذیری است. برای خرید این کابل افشان تخت آسانسوری مرغوب بهتر است به مشخصات فنی و ظاهری کابل تخت آسانسوری مروری داشته باشید تا بهترین گزینه را از بین انواع شرکت سازنده با قیمت‌های متنوع انتخاب کنید.

این کابل‌ها را در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌کنند که در گروه‌های مختلفی همچون 4، 8، 12، 16، 20، 24 رشته می‌توان آن‌ها را تهیه نمود. کابل‌هایی که در آسانسورها کاربرد دارند معمولا 20 و یا 24 رشته هستند اما اگر برای کاهش هزینه‌ها از کابل‌های سایز کوچک‌تر استفاده شود، به هیچ وجه استانداردهای لازم رعایت نشده است.

کابل تخت آسانسور به نام تراول هم شناخته می‌شوند که با توجه به تعداد رفت و آمدهای آسانسور در طول روز اغلب این کابل‌ها را بسیار محکم طراحی و تولید می‌کنند و حتما از مواد اولیه مرغوب و درجه یک استفاده می‌کنند.

درون این کابل‌ها از رشته‌ای نخ نایلون بسیار محکم استفاده می‌کنند که طول عمر و مقاومت کابل‌ را افزایش می‌دهد. کابل‌های تخت بسیار انعطاف پذیر هستند حتی نسبت به کابل‌های گرد و فضای بسیار کمتری را نیز اشغال می‌کنند. دقت کنید که کابل‌ تخت آسانسور در ساختمان 6 طبقه دارای 48 رشته است.

95% از سیم‌ها وکابل‌های تولیدی در جاهای ثابت نصب می‌شوند ، اما در باقیمانده نیاز به کابل‌هایی داریم که بتوانیم در سیستم های متحرک مثل آسانسورها و جرثقیل‌ها به کار برده شوند. با خرید کابل افشان تخت آسانسوری مرغوب می‌توانید از آن انتظار مقاومت بالایی داشته باشید و این کابل می‌تواند تا 20 سال یا 3 میلیون بار حرکت منعطف داشته باشد. از مهم‌ترین ویژگی های کابل تخت آسانسوری کم‌حجم بودن است، جوری که چند کابل به راحتی بر روی هم قرار می‌گیرند و جای زیادی را اشغال نمی کنند.

از مزایای فنی کابل‌ های تخت آسانسوری

مزیت فنی این کابل نسبت به کابل های گرد این است که کابل‌های تخت بار مکانیکی را روی تمام مقطع عرضی کابل پخش می‌کنند پس باعث پخش گرما و کم شدن نیاز به رساناهای بزرگ می‌شوند. برعکس کابل‌های گرد معمولی ، کابل تخت به موادمواد پرکننده ، عایق اضافی و نوارهای داخلی نیاز ندارند. از آنجا که فاصله هادی ثابت است، ویژگی‌های الکتریکی مثل تأخیر زمانی ، ظرفیت و میرایی ثابت می‌ماند.

با ما تا انتهای این بحث همراه باشید تا با مهم‌ترین خصوصیات کابل افشان تخت آسانسوری بیشتر آشنا شوید و بهترین ها را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

مشخصات ظاهری کابل های تخت آسانسوری یا تراول کابلکابل های تخت آسانسوری

کابل افشان تخت آسانسوری مورد استفاده در آسانسورها با نمونه‌های قدیمی فرق می کند و کابل تخت آسانسورهای امروزه اکثرا بالای 12 رشته دارد و معمولا کابل‌های تخت آسانسوری 20 تا 24 رشته دارد. یک مدل از کابل های افشان تخت آسانسوری برای ارتفاع متوسط شامل 14 AWG (1.5 میلی‌متر مربع) هادی جریان ثابت است و اینکه 18 AWG (0.75 میلی‌متر مربع) هادی سیگنال و 20 AWG (0.5 میلی‌متر مربع) برای انتقال داده می باشد.

کابل های تخت آسانسوری در 3 ارتفاع:

کوتاه‌مرتبه (تا طول 80 متر و طول معلق حداکثر 45 متر)

میان‌مرتبه (تا طول 150 متر و طول معلق حداکثر 85 متر)

بلندمرتبه (تا طول 400 متر و طول معلق 220 متر)

ولتاژ اسمی:300/500 ولت و 450/750 ولت

در هنگام خرید کابل های تخت آسانسوری باید به موارد زیر توجه کرد:

ضخامت رشته ، تعداد رشته و تعداد ارتفاعی که کابل تخت می‌تواند پوشش دهد را توجه کنیدو همچنین میزان سرعت پاسخگویی بر واحد متر با ثانیه ، ویژگی دیگری است که باید به آن توجه کنید.

مشخصات فنی:

جنس عایق کابل های تخت آسانسوری ، پلی‌اتیلن جامد (روکش پی وی سی) است ، جنس سیم هادی آن از مس آنیل شده یا بدون آنیل است. کابل های تخت آسانسوری در انواع سایزها مختلفی تولید می‌شود که ابعاد اغلب آن1.5*16، 0.75*24، 1.5*20، 1.5*30 و 1.5*60،0.5*2، 0.75*2، 1.5*4، 2.5*4، 4*4، 6*4، 10*4، 16*4، 1.5*8، 2.5*8، 1.5*12، 2.5*12، هست. خرید کابل های افشان تخت آسانسوری در سایزهای مختلف با توجه به نیاز شما در شرکت دانیال نور فراهم است، فقط کافی ست با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ویژگی این کابل:

منتقل کردن صحیح فرمانهای الکتریکی
منعطف بودن
مقاومت بالا در برابر باز و بسته شدن و حرکت
قرار گیری در فضای محدود (حجم کمی را اشغال میکند)

مواد عایق مورد استفاده در کابل های تخت آسانسوری

سازندگان کابل تخت آسانسوری از انواع گوناگونی مواد عایق برای جلوگیری از نشت جریان از کنداکتور استفاده می‌کنند و عایق متناسب، مشخصه مهمی در انتخاب کابل تاپ است. از انواع مواد عالی و درجه یک می‌توان به عنوان عایق استفاده کرد که بهترین آن نئوپرن یک لاستیک مصنوعی است که برای عملکردهای شیمیایی مناسب و عالی است ودر مقابل شعله آتش ، روغن ، و مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. یک متریال دیگر لاستیک سیلیکون است که بسیار منعطف است.

ترموپلاستیک نیز یک ماده عایق تاپ است؛ پلی وینیل ، پلی پروپیلن ، پلی اتیلن ، کلرای و تفلون انواع مواد ترموپلاستیک هستند. در حالی که هر ماده مزیت و معایب خاص خود را دارد، اما اغلب آنها انعطاف‌پذیری بسیار بالایی دارند و در در برابر مواد شیمیایی و رطوبت مقاوم هستند.

همچنین در کابل‌های تخت امکان دارد نوعی ماده محافظ الکترومغناطیسی وجود داشته باشد که به دور کابل در زیر پوشش خارجی پیچیده می‌شود ،این محافظ برای پیشگیری از تأثیر نویز الکتریکی بر روی سیگنال انتقالی و کاهش تابش الکترومغناطیسی از کابل می باشد و اغلب بافت آن از جنس فلز، نوار فلزی و یا بافت از جنس فویل دارند.

قیمت کابل های تخت آسانسوری در سال‌های اخیر افزایش داشته است که این صعود چند برابری قیمت در محصولات خارجی مشهود تر است. محصولات باکیفیت ایرانی مخصوصا در سال‌های جدید کیفیت بسیار بالای خود را در عمل ثابت کرده‌اند و بهترین کیفیت و پشتیبانی پس از فروش را به مردم ارائه می‌دهند. در هنگام خرید کابل افشان تخت آسانسوری حتما به داشتن گارانتی معتبر توجه نمایید.

دانیــال نــــــور

کارشناسان ما در شرکت دانیال نور به شما کابل‌های مناسب با آسانسور شما به نسبت تعداد طبقات را معرفی می‌کنند و تاپ ترین کابل های تخت آسانسوری را به نسبت قیمت مد نظرتان به شما ارائه می‌دهد. کیفیت بالای کابل و تحویل به‌موقع آن از اولویت‌های ماست.

منابع:

نخبگان طراح

جدیدترین محصولات دانیال نور

41
کابل های مفتول و نیمه مفتول افشان و 1/06کیلو ولت
35
کابل های مفتول و نیمه افشان 500/300 ولت
15
کابل های مخابراتی هوایی با عایق و روکش پلی اتیلن
37
کابل های زیرگچی
18
کابل های خودرویی شیلددار با فویل T1 ،T2

در دانیال نور بیابید...